Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Oud en nieuw moeten van elkaar leren

02 juli 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Manuela Fun
Manuela Fun

E-commercie in Europa zal alleen succes kunnen hebben als traditionele ondernemingen en startende Internet-bedrijven bereid zijn van elkaar te gaan leren.

Deze conclusie valt te trekken uit een onderzoek van Protégé en de Londense School of Business. Het geheim van succesvolle b2c e-handel (business-to-consumer) is dat traditionele bedrijven zich het enthousiasme en de energie waarover veel starters beschikken eigen moeten maken. Dotcoms op hun beurt kunnen nog veel leren van de zakelijke kennis en marketingstrategieën van de traditionele bedrijven.
"Ze zien elkaar nog steeds niet als een potentiële bedreiging. Beide groepen negeren de drijvende kracht achter een succesvolle onderneming – een gezonde vorm van paranoia", zegt Larry Levy, ceo van Protégé.
Volgens professor Patrick Barwise van de Londense School of Business gedragen nieuwe bedrijven zich als arrogante tieners en richten zij zich alleen op korte-termijn ontwikkelingen. Langer bestaande bedrijven zijn onvoldoende op de hoogte van technologische ontwikkelingen en de bijbehorende mogelijkheden.
Jo Mosaku, directeur advertentie en sponsoring van de online winkel zoom.co.uk, is het niet eens met de uitkomst van het onderzoek. "We volgen onze concurrenten constant op de voet. We analyseren elke stap die zij zetten en zien de traditionele detailhandelaars wel degelijk als een bedreiging. Maar er is genoeg ruimte in de markt voor ons allemaal."
 

Meer over

Starters

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Voorbereid op de bouwplaats van de toekomst

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Richard Turk
    Innovatie & Transformatie

    Dit weegt de jury mee bij de categorie Customer Experience van de Computable Awards 2025

    AchtergrondCarrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    OpinieData & AI

    Het is niet alles goud wat er blinkt: belang van pragmatisme rondom ai

    OpinieInnovatie & Transformatie

    20 jaar tech: 10 lessen in leiderschap en groei

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Van edge naar enterprise: hoe Nederland toekomst van ai vormgeeft

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs