Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

RIBW ZWWF gebruikt als eerste GGZ Careware

21 januari 2015 - 21:50ActueelCloud & InfrastructuurGGZ
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

RIBW Zaanstreek Waterland West-Friesland is landelijk de eerste GGZ-instelling waarbij het plannen van cliëntafspraken centraal verloopt via planning- en registratieplatform Careware van softwareontwikkelaar helpLine. Dit geldt zowel voor de huisbezoeken als de gesprekken op afstand via Facetime. Ook de administratie van verleende zorguren verloopt digitaal met behulp van een applicatie op de iPad.

De RIBW introduceert met de uitrol van Careware een nieuwe werkwijze binnen de GGZ en verhoogt hiermee het serviceniveau van de daadwerkelijke zorgverlening. De software maakt het mogelijk om efficiënte planningen te maken die aansluiten bij de wensen van cliënten. Ook het koppelen met andere software, zoals het systeem voor personeelsplanning, is met de uitrol van Careware bij RIBW ZWWF gerealiseerd.

Voor de zorgprofessionals betekent de werkwijze een omslag. Voorheen maakten zij zelf afspraken met cliënten en registreerden zij deze in een roostersysteem. Het plannen van afspraken gebeurt nu centraal. De winst zit met name in de administratieve afhandeling. Waar medewerkers vroeger dezelfde gegevens in verschillende systemen moesten invoeren, gaat nu alles in één keer via de app. Dat geldt voor de registratie van gemaakte uren, de facturatie en de kilometerregistratie die voortaan automatisch bij de salarisadministratie binnenkomt.

Contactmomenten via Facetime

Ook cliënten profiteren van deze digitalisering. Zo kunnen RIBW-medewerkers dankzij de iPads met mobiel internettoegang direct ter plekke prangende vragen beantwoorden en/of begeleiding bieden. Hierbij is de hulpvraag van de cliënt leidend. Niet alleen alle medewerkers van de RIBW beschikken over een iPad, ook de meeste cliënten hebben een iPad in bruikleen. Hierdoor zijn nu ook korte contactmomenten via Facetime mogelijk. Als een cliënt daar behoefte aan heeft, worden ook vaste Facetime-afspraken met een van de vaste begeleiders ingepland via Careware. Deze vorm van begeleiding is aanvullend op de reguliere huisbezoeken.

Meer over

iPadTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs