Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

24 uurs hulpdienst voor computerproblemen

30 maart 2010 - 13:05ActueelWerkplek & Beheer
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Investeerder en meervoudig ondernemer Peter van Praag heeft een nieuw bedrijf opgericht, SupportMyPC. Dit is een concept pc-gebruikers thuis en in het mkb te ondersteunen.

SupportMyPC biedt gebruikers een online helpdesk, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Het bedrijf garandeert een responstijd van 15 minuten na het indienen van een supportverzoek, dat door één van 300 gespecialiseerde freelance ict’ers wordt behandeld. Gebruikers kunnen de dienst kosteloos testen.

Voor particulieren en bedrijven
Iedereen met een laptop of pc, ongeacht het merk, besturingssysteem en toepassingssoftware, kan gebruikmaken van SupportMyPC. Zowel particulieren met relatief eenvoudige gebruikersvragen als bedrijven met ingewikkelde technische problemen kunnen op verschillende manieren directe ondersteuning krijgen. Zij kunnen hun hulpvraag via de website of per telefoon bij de helpdesk uitzetten en hierbij kiezen of zij gebeld willen worden of een mailtje met de oplossing willen ontvangen. Ook een chatsessie, het op afstand inloggen en huis- of locatiebezoek behoren tot de mogelijkheden.

Registreren op de site is kosteloos. Hierbij ontvangt elke gebruiker tevens gratis 40 supportpunten – het betaalmiddel van SupportMyPC – om de dienstverlening te testen. Een antwoord per e-mail met de oplossing voor het hard- of softwareprobleem kost 12 supportpunten. Dat staat gelijk aan 3 euro. Eén supportpunt kost 25 cent. Als de gebruiker aangeeft ontevreden te zijn over de geboden hulp, worden de betaalde supportpunten teruggeboekt.

Omzeilen uurtarieven freelance ict-professionals
SupportMyPC biedt bedrijven die gebruik maken van freelance ict-dienstverleners een manier om dit te blijven doen, zónder daarvoor de gebruikelijke hoge uurtarieven te betalen. Peter van Praag: "We hebben met ruim 300 freelance ict’ers afspraken gemaakt waardoor zij graag voor SupportMyPC werken. Hierbij hebben we geselecteerd op opleiding, ervaring, een grote algemene kennis van alle besturingssystemen en specialisaties. Bij SupportMyPC boek je dus bedreven ict-dienstverleners, zonder het dure uurtje-factuurtje-principe."

De technologie achter SupportMyPC wordt door het Engelse bedrijf Apoyar Networks al enkele jaren aangeboden in Engeland en Spanje. Van Praag kocht in 2009 de exclusieve rechten voor een aantal andere Europese landen en is begonnen het concept in Nederland uit te rollen. "Ik wil met SupportMyPC het ouderwetse ‘de klant is koning’ nieuw leven inblazen. Dag en nacht service, direct beschikbaar en onder het motto ‘u betaalt pas als u tevreden bent’."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    HP en de rode lijn van Fantasia naar The Future of Work

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    Pax8 schudt met cloud-marktplaats de distributiewereld op

    OpinieSecurity & Awareness

    Wanneer elke seconde telt: voorbereid zijn op een cyberincident

    OpinieWerkplek & Beheer

    Werkapparatuur: top 5 ergernissen (en hoe ze te voorkomen)

    e-mail
    ActueelWerkplek & Beheer

    Microsoft verhoogt drempel voor inkomende e-mail

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs