Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Time to change a winning team?

29 april 2009 - 13:17ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Ten tijde van recessie wordt veelal gekeken naar mogelijkheden om op kosten te besparen, of dat nu is bij huishoudelijke aankopen in de supermarkt of bij it-investeringen via het kanaal. Ook is er een constante discussie over het koopgedrag in de huidige economie en de impact die deze houding kan hebben op de mogelijkheden voor bedrijven om te innoveren.

Een natuurlijke reactie van kopers en beslissingmakers is om zich conservatief op te stellen. Maar zijn er eigenlijk voordelen van een actievere en innovatiegedreven houding ten aanzien van inkoop en investeringen? Wie zullen er aan het eind van de economische malaise aan het langste eind trekken?

Mijn persoonlijk visie is dat de overwinnaars die partijen en personen zijn die de wil hebben om te veranderen en innovatie toepassen. U zult het met mij eens zijn dat de beslissing om een huis te kopen in een tijd dat de rentestand en de huizenprijzen relatief laag zijn, op de lange termijn gunstig kan uitvallen. Door te kijken en te handelen naar gunstige marktcondities kan men voordeel halen uit economisch uitdagende perioden.

De economie speelt vaak een belangrijke rol als het gaat om veranderingen en innovatie. Ten tijde van economische voorspoed is de behoefte aan veranderingen relatief beperkt onder het mom van ‘never change a winning team’. In perioden van stagnerende groei zullen bedrijven in toenemende mate kijken naar innovatie, naar manieren om zaken efficiënter en kosteneffectiever aan te pakken om marges en omzetten te handhaven. Het is minder gebruikelijk om in deze moeilijke tijden groei te verwezenlijken, terwijl het misschien wel het beste moment is om voordeel te halen uit de veranderende marktomstandigheden.

De conclusie voor elke zakelijke verandering is dat it het verschil kan maken en bedrijven in staat stelt om de beoogde doelstellingen te behalen en de positie van de interne en externe it-organisatie te versterken. In mijn optiek, is er een kans voor leveranciers, dienstverleners en andere partijen in het kanaal om hun klanten te helpen de mogelijkheden te zien en innovatie door te voeren om new business en meer omzet uit bestaande klanten te genereren. En om de befaamde woorden van de nieuwe Amerikaanse president te gebruiken: "The time for change is now."

Rob van Kerkwijk, partner manager Noord-Europa bij OutSystems

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs