Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Livedesk introduceert chattoepassingen voor MKB

16 januari 2008 - 06:41ActueelCloud & Infrastructuur

Livedesk, een chattoepassing voor het MKB, is verkrijgbaar. De toepassing wordt in drie varianten op de markt gebracht met als doel de communicatie tussen consumenten en bedrijven flexibeler te laten verlopen. Livedesk is een product van de gelijknamige communicatiesoftwareleverancier in Nederland.

Deze chattoepassing maakt het mogelijk om online direct in contact te komen met een bedrijf. De websitebezoeker hoeft vooraf niets te downloaden of te installeren; met één druk op de knop wordt het chatvenster geopend en de dialoog gestart.

Het product is in drie versies verkrijgbaar: Livedesk Go, Livedesk Pro en Livedesk Consult. Alle drie de toepassingen zijn webbased. De Go versie is bedoeld voor kleinschalig gebruik om bezoekers bijvoorbeeld te helpen bij online bestellingen. De Pro en Consult versie zijn ontworpen voor call centers met meerdere afdelingen en een backoffice. Met de Pro versie is het mogelijk om bezoekers handmatig of automatisch uit te nodigen voor een chatgesprek. Het voeren van een adviesgesprek in tekst, beeld en spraak is mogelijk met Livedesk Consult.

Livedesk speelt in op de behoefte bij MKB’ers die hun serviceniveau willen verhogen en op laagdrempelige wijze bereikbaar willen zijn voor klanten. Door de lage kosten, de goedkoopste versie kost 99 euro per maand en de duurste 129 euro per maand, zijn de chattoepassingen van Livedesk nu ook geschikt voor het midden- en kleinbedrijf.

Uit eigen onderzoek blijkt dat op een live chatknop positiever wordt gereageerd. Resultaten tonen aan dat bij honderd views gemiddeld twee keer op een terugbelknop wordt geklikt. Bij een live chatknop is dit aantal gemiddeld elf. Natuurlijk zijn deze cijfers afhankelijk van het soort product of dienst en de toepassing en presentatie van een chatknop.

De basisconversie van websites wordt verhoogd door terugbel- en chatknoppen, al zitten daar grote verschillen in. Bovendien ligt de conversie van bezoeker naar klant bij chatgesprekken hoger dan bij telefoongesprekken. De conversieverhoging van bezoeker naar klant is bij telefonisch contact ongeveer één procent. De conversieverhoging door middel van chat bedraagt twaalf procent.

Livedesk heeft, toen de website begin december nog in bèta draaide, al meer dan 25 klanten mogen verwelkomen. Het gaat om webshops, reissites en financiële websites. Tijdens de Webwinkel Vakdagen, 16 en 17 januari in de Jaarbeurs in Utrecht, zal Livedesk haar product demonstreren. Livedesk staat op stand 010.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs