Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Forrester: Oracle en SAP hebben de beste crm

21 maart 2007 - 13:18ActueelSoftware & Development

Forrester Research heeft Oracle’s Siebel CRM en SAP’s mySAP CRM uitgeroepen tot beste crm-oplossingen. Dit staat in een rapport van de Forrester Wave, waarin enterprise crm-oplossingen worden geëvalueerd voor financiële diensten.

Forrester analyseerde de crm-oplossingen van de volgende leveranciers: Infor, Microsoft, Onyx Software, Oracle (PeopleSoft, Siebel CRM, Siebel CRM On Demand), Pegasystems, SAP en Salesforce.com.
Hiervoor gebruikte de onderzoeker 464 criteria, zoals omzet, marketing en service tools en of de crm-oplossingen bpm-mogelijkheden bevatten. Vooral voorgebouwde processen voor financiële instellingen waren een belangrijk criterium.
"Oracle's Siebel CRM On Demand en salesforce.com bieden aantrekkelijke alternatieve deployment methodieken door gebruik van software-as-a-service (SaaS), en Oracle's PeopleSoft CRM en Pegasystems hebben robuuste bpm-mogelijkheden", volgens het rapport. "Bij Infor, Microsoft Dynamics CRM en Onyx ontbreken belangrijke functionaliteiten voor financiële systemen, maar hun workflow tools zijn sterk en staan klanten toe hun processen op maat te maken en toe te passen zoals zij dat willen."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Computable.nl

    De principes van cloud-native techniek

    Cloud-native technologieën voegen flexibiliteit, schaalbaarheid en beveiliging toe en verlagen de operationele kosten voor de IT-omgeving. Hoe dragen Kubernetes, KEDA en AKS hieraan bij?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Een stortvloed aan ai-tools; ServiceNow drinkt zijn eigen champagne

    ActueelOverheid

    Dictu sluit applicatiecontract met CGI, IBM, Sogeti, Sopra Steria, TCS en Circle8

    OpinieSoftware & Development

    SAM: jouw bondgenoot tegen shelfware

    ActueelOverheid

    Ministerie BZK negeert advies AcICT over stilleggen Digipoort

    man kijkt naar het korte nieuwsoverzicht van Computable
    ActueelCarrière

    Kort: Aanvalsdetectie ai-agents, kenniskloof cio’s, overnames Wolters Kluwer, Esprit ICT en Main

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Eén reactie op “Forrester: Oracle en SAP hebben de beste crm”

    1. martijn schreef:
      29 maart 2007 om 18:37

      Ben benieuwd of de klanten/gebruikers van deze systemen het hier mee eens zijn. Als beste staat voor duurste, en meest moeizame implementatie, dan kan ik de onderzoeksconclusie wel begrijpen. Of misschien moet u in het artikel wat meer onderzoekscriteria vermelden, n.l. omzet, marketing en service tools zegt niet zoveel. Als omzet een criteria is voor het bepalen van beste oplossing, is het niet zo vreemd dat SAP en Oracle er als beste uitkomen, dit zijn de twee grootse ERP spelers ter wereld. Wat telt bij CRM is gebruikers adoptie en en klanttevredenheid. Als dit mee zou wegen zouden m.i. de conlusie ander moeten zijn.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs