Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Logica voltooit verhuizing KPN-desk voor zomer

10 februari 2009 - 10:16ActueelCloud & InfrastructuurCGIKPN

Ruim voor de zomer is de interne helpdesk van telecombedrijf KPN verhuisd naar Logica. “De verhuizing vindt ‘as we speak’ plaats”, zegt een voorlichter van de ict-dienstverlener. Veertig KPN-medewerkers treden bij Logica in dienst. Een deel van de werkzaamheden worden uitgevoerd in India.

De verhuizing van alle activiteiten en medewerkers van de interne helpdesk van KPN naar dienstverlener Logica, is waarschijnlijk voor de zomer afgerond. Dat verwacht woordvoerder Simone Boitelle van het telecombedrijf. Voorlichter Judith Achterberg van Logica is nog optimistischer: "De verhuizing vindt ‘as we speak’ plaats en is binnen een paar weken al afgerond."

Andere projecten
In totaal treden veertig KPN-medewerkers bij Logica in dienst, naar aanleiding van de overeenkomst die de twee partijen kortgeleden sloten voor de uitbesteding van de interne helpdesk. Uiteindelijk verwacht Logica de oud-KPN’ers ook op andere projecten te kunnen inzetten, vertelt Achterberg. Bij eventuele uitbreiding van de dienstverlening is het ook niet uitgesloten dat andere medewerkers van Logica op de KPN-helpdesk gaan werken.

De komende zeven jaar regelt Logica de interne helpdesk voor KPN, dat daarvoor in totaal 21,6 miljoen euro neerlegt. Dat maakte de bedrijven op 6 februari bekend.Tot dusver had het telecombedrijf de helpdesk in eigen beheer. De eerstelijns-helpdesk geeft ondersteuning bij vragen over de ruim zevenhonderd ict-systemen die medewerkers van KPN gebruiken. De hulp verloopt telefonisch, via e-mail en via internet. Een deel van de dienstverlening regelt Logica vanuit zijn Indiase vestiging. Dit is voor KPN ‘geen prob

Meer over

HelpdeskTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Schaduw-ai en het risico voor organisaties

    Software & Development

    Vibe coding en het lot van de developer

    Cloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Open Dutch Fiber slaan handen verder ineen

    EU digitale
    Cloud & Infrastructuur

    Nederland in Europees consortium voor digitale gemeenschapsgoederen

    Software & Development

    Verkeerde configuratie bij Azure leidt tot veel storingen

    Nexperia
    Cloud & Infrastructuur

    Nexperia-topman wilde 40 procent personeel in Europa ontslaan

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs