Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

MKB wil verantwoord printen indien prijsvoordeel

31 maart 2008 - 08:54ActueelInnovatie & Transformatie

HP publiceert enquête-uitkomsten die laten zien dat het mkb in Europa geen topprioriteit geeft aan milieuaspecten bij de aanschaf van printers. Het onderzoek is gehouden onder 1200 beslissers in Europa.

De grootste motivatie om een milieuvriendelijker organisatie te worden is als producten met milieuvriendelijke trekjes voordeliger worden. Van de ondervraagden zegt 60 procent dat prijs hun huidige koopgedrag zou veranderen. Ongeveer een derde (28 procent) zou ook beïnvloed worden door betere informatie en training.

Hoewel 75 procent van de afnemers in zeker mate beïnvloed wordt door milieufactoren, minder dan 1 op de tien kopers (8 procent) stelt dit als prioriteit waneer ze een nieuwe printer kopen. Minder dan één derde van de ondervraagden zou het geen probleem vinden om een extra bedrag te betalen voor milieuvriendelijkere producten.

Commerciële druk 
"We zijn ons er allemaal bewust van dat we beter voor het milieu moeten zorgen, maar veel mkb’ers staan onder zodanige commerciële druk dat ze het moeilijk vinden om zo milieuvriendelijk bezig te zijn als ze wel zouden willen", aldus Alberto Bozzo, vice president and general manager SMB market, Imaging & Printing Group, HP EMEA. "Daarom is het belangrijk dat HP het makkelijk maakt om op verantwoordelijke manier met milieuaspecten om te gaan. Daarvoor zijn initiatieven zoals HP’s Planet Partners recycling service in het leven geroepen. Ook is het mogelijk oplossingen te kopen met de label ‘Energy Star’ of ‘Blue Angel’. Het is geruststellend dat 45 procent van ondervraagden beïnvloed worden door de recyclinginitiatieven van vendoren, wanneer ze uiteindelijk kiezen voor een printer."

Binnen Europa voert 46 procent van de ondervraagden een milieubeleid. Echter heeft 43 procent helemaal geen milieubeleid. Ongeveer een derde is niet van plan in de komende twee jaar bewust te kiezen voor producten die milieuvriendelijk zijn. Bemoedigend is dat 90 procent een milieuvriendelijk papierbeleid voeren, zoals dubbelzijdig afdrukken (49 percent) of een hergebruik of recyclingprogramma (53 percent). Slechts 20 procent koopt milieuvriendelijk papier.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Teamvalue

    Partnerartikel
    Cloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een...

    Azure biedt organisaties schaalbaarheid, flexibiliteit en toegang tot een breed scala aan diensten. Toch zien veel organisaties hun kosten ongemerkt...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Wat maakt een bedrijf een échte High Performer?

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs