Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

15 tot 20 procent HP-partners zit op de wip

21 september 2006 - 15:32ActueelGovernance & PrivacyHP Inc.
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

Van de huidige HP Preferred Partners loopt 15 tot 20 procent het risico bij de invoering van het preferred partner program 2007 hun status kwijt te raken. Dat heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt tijdens de Preferred Partner Conference in Barcelona.

Van de partners hoeft tachtig procent zich geen zorgen te maken over hun status omdat zij door HP gezien worden als loyale partner. Dat zei Sean Gallagher, development and sales program director, solution partners organization HP EMEA. Een percentage van 15 tot 20 procent zou de preferred status kunnen verliezen als ze hun werkwijze niet aanpassen.
Onder de Nederlandse resellers is niet iedereen ervan overtuigd dat er daadwerkelijk partners gaan verdwijnen. Volgens Marco Quak, commercieel directeur Smart IT Services is HP veel te bang om business te verliezen. “Het beleid is het beste te omschrijven als: pappen en nathouden.” Meer reacties van resellers op de plannen van HP zijn te lezen in de volgende papieren editie van CRN.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Eén reactie op “15 tot 20 procent HP-partners zit op de wip”

    1. Ernst Burgers schreef:
      22 september 2006 om 08:42

      Het woord ‘partner’ betekent voor mij dat je een commitment aangaat met een preferred vendor, maar dat moet dan wel wederzijds zijn. Daar is bij HP richting de traditionele (niet webshop cash&carry) it-leverancier helemaal niets, nul-komma-nul, van te merken.

      HP kan beter het woord ‘partner’ door ‘webshop’ vervangen, dat is eerlijker. De ‘partners’ die HP blijkbaar het liefste naar voren schuift via hun eigen website, zijn de ‘online’ partners. Met de marges die HP dicteert valt toch al geen brood meer te verdienen met alle certificeringskosten (tijd + trainingskosten).

      Als traditioneel it-adviesbureau zijn wij al veel omzet en marge verloren omdat HP extreem lage adviesprijzen publiceert en vervolgens (je wilt het je klanten tenslotte gemakkelijk maken…) doorlinkt naar online winkels zoals BuyItDirect, Megasellers en Misco. Dit zijn volgens de HP-site de echte ‘Super Partners’. Die gaan dan met de omzet van het onbetaalde advieswerk van de traditionele adviesbedrijven zoals ons er vandoor, bedrijven met commitment naar de vendors en kostenloze advies voor klanten. Erg vervelend allemaal, mijn conclusie is dat met HP geen droog brood meer te verdienen is, tenzij je natuurlijk een HP Prefered Gold Certified Webshop bent. Voor ons is het HP als het niet anders kan, maar liever iets anders.

      De partners die nu op de wip zitten moeten zich geen zorgen maken, kijk gewoon eens om je heen naar een ander merk. Er zijn nog genoeg andere kwalitatieve alternatieven. Maar waarschijnlijk hebben ze dat al gedaan en is de HP-omzet daardoor te veel teruggelopen. Door die partners nu op de wip te ‘zetten’, wil HP hen misschien afdwingen meer HP te verkopen.

      Excuses voor enig cynisme in dit verhaal, maar dat heeft zo zijn gronden vanwege de commerciële er- en aanvaringen met HP de afgelopen jaren.

      E. Burgers
      Data Square b.v.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    GPUGate cyberaanval
    ActueelGovernance & Privacy

    Chatcontrol EU voorlopig ‘on hold’

    soevereine cloud
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Hoe soeverein moet de NDS zijn?

    ActueelData & AI

    Surf: gebruik Copilot kan, maar wees voorzichtig

    ActueelOverheid

    Grote kwetsbaarheid Rijk bij uitval ict-dienstverlening

    Ransomware data opslag
    AchtergrondSecurity & Awareness

    Ransomware in de zorg, hoe gaat Eurofins om met Nederlandse data?

    Jacob Spoelstra blazen vermoeiend
    ChannelGovernance & Privacy

    Spoelstra Spreekt: Even niet

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs