Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

IDC: Vista-advies is nieuwe marketingstrategie

09 januari 2009 - 10:53ActueelWerkplek & BeheerIDCMicrosoft

Aan Microsofts advies om niet te wachten op Windows 7 met het installeren van een ‘modern besturingssysteem (Vista), liggen niet alleen technische redenen ten gronde, maar ook een veranderde marketingstrategie. Dat zegt onderzoeksbureau IDC.

Microsoft heeft niet enkel technische redenen om zakelijke gebruikers van Windows 2000 en XP te adviseren nu over te stappen op Vista, in plaats van een jaar te wachten op de finale versie van Windows 7. Dat zegt Peter Vermeulen van IDC. Volgens de analist liggen ook marketingtechnische redenen ten grondslag aan Microsofts nieuwste Vista-advies.

Vermeulen: "De Vista-adoptie bij bedrijven is tot nog toe teleurstellend. Nu Windows 7 er aan komt, dreigt de Vista-verkoop te vertragen in afwachting van Windows 7. Microsoft doet er alles aan om dat zo veel mogelijk te voorkomen. Aangezien het blijkbaar onvoldoende werkte om de voordelen van Vista duidelijk te maken in verhouding tot de benodigde investering, gooien ze het nu over een andere boeg."

Forrester: bedrijven zullen advies negeren
Volgens J.P. Gownder, onderzoeksleider bij Forrester, is het onwaarschijnlijk dat bedrijven Microsofts advies zullen opvolgen: "Ook al heeft Microsofts advies een kern van waarheid, toch zullen de meeste zakelijke XP-gebruikers er niet naar luisteren. Waarom zou je om dat ene jaar te overbruggen een dubbele investering doen? De uitrol- en opleidingskosten die daarmee gepaard gaan, liggen veel te hoog."

Meer over

BesturingssystemenLicenties

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Staat Digitale Connectiviteit Bouw- en Installatiebranche

    Connectiviteit is de kern van veel processen en van strategisch belang voor de toekomst. Waar sta jij?

    Eén reactie op “IDC: Vista-advies is nieuwe marketingstrategie”

    1. Michel de Groot schreef:
      12 januari 2009 om 08:27

      Ik denk dat veel bedrijven de naderende versie van Windows inderdaad afwachten, maar meer vanuit financieel oogpunt (Operatie Broekriem) dan vanwege de genoemde redenen.

      Forrester stapt m.i. namelijk wel heel makkelijk over het “versie 1.0 syndroom” heen; het fenomeen dat veel organisaties pas nieuwe software adopteren na een of twee service packs. Tel daarbij op dat de huidige Windows planning over 2010 rept, we schrijven nu januari 2009. Zonder vals te willen doen over het halen van deadlines, lijkt het me niet waarschijnlijk dat Windows 7 in januari 2010 in de schappen ligt. Kortom: het gaat hier dus NIET over “een jaar overbruggen”, meer waarschijnlijk 2 tot 3 jaar.

      Overigens ben ik erg benieuwd in welke hoek Forrester “opleidingkosten” ziet: voor mij als gebruiker werkt Vista niet veel anders dan XP. Ik denk dat dat ook meteen de grootste uitdaging is voor Microsoft als het gaat om Windows adoptie: een OS is een OS is een OS (perceptie is realiteit en zo).

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    OpinieData & AI

    Van uitvoerder naar regisseur: hoe ai werk en talent samenbrengt

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Zo voorkom je te grote afhankelijkheid van cloudleveranciers

    Klantcontact met ai
    OpinieData & AI

    Technologie (ook ai) is geen doel, wat telt is wat je er mee doet 

    Linux
    ActueelWerkplek & Beheer

    Linux groeit gestaag op de business-pc

    OpinieWerkplek & Beheer

    Digitale weerbaarheid vereist verschuiving van reactief naar proactief

    Freelancer
    AchtergrondCarrière

    Zzp’er in de it flirt met dienstverband

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs