Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

HP verschuift klantservice naar klantbinding

10 juli 1997 - 22:00AchtergrondGovernance & Privacy
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Hewlett-Packard onderschrijft de filosofie dat klantservice meer is dan het bieden van hulp bij problemen; het omvat ook het kweken van loyaliteit. Dat uit het bedrijf middels het Europese ‘customer support center’ dat ervoor moet zorgen dat mensen ook op langere termijn klant blijven.

Vier jaar geleden besloot Hewlett-Packard zijn klantenservice te wijzigen. De helpdesks waren voorheen per land gedecentraliseerd, maar zijn sinds 3,5 jaar samengetrokken tot één centrum in Amsterdam. Deze universele helpdesk bedient nu met 700 medewerkers 19 landen in 11 verschillende talen. Via een Europees netwerk van Global One worden dagelijks meer dan 10.000 telefoontjes afgehandeld tegen lokale kosten voor de beller.

Zelfhulp

Het opzetten van dit systeem verliep niet zonder problemen, bekent call center manager Harry Lammersen. "We zijn begonnen met weinig mensen en één automatische doorkiescentrale. Maar dat werkte alleen voor de ’top 10′-problemen, die we direct kunnen beantwoorden." Uiteindelijk is HP overgestapt naar een meerderheid van ‘menselijke hulpverleners’.
Voor de toekomst ziet Lammersen echter meer heil in ‘zelfhulp’. HP-printers zoeken dan bij problemen zelf contact met een HP-helpsite, downloaden daar een diagnostisch programma en eventuele correcties van de printersoftware. Hewlett-Packard experimenteert nu met dergelijke machines. JB

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Europese regels drijven digitale infrastructuur in handen van niet-Europese giganten

    inhaalrace behind the curve
    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: Euro-tech steunt DSA, ciso’s behind the curve, massaclaim labhack loopt in miljoenen (en meer)

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Informatiebeveiliging in de zorg: wat houdt de NEN 7510 in?

    eigenwijs overmoed overconfidence
    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: phishing nummer één wegens overmoed, klok tikt voor cio’s (en meer)

    Leeftijdsverificatie
    ActueelGovernance & Privacy

    Bluesky kan kosten strenge leeftijdscontrole niet dragen

    ActueelSecurity & Awareness

    Anti-phishingtraining sorteert nauwelijks effect

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs