Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Customer Relationship Management is een “blijvertje”

05 november 2007 - 11:04ActueelSoftware & DevelopmentCapgeminiCRM AssociationSAP

Uit onderzoek blijkt al voor het derde jaar in rij dat 80% van de Nederlandse bedrijven met 200 en meer werknemers Customer Relationship Management (CRM) ziet als onderdeel van de bedrijfsvoering. Dit jaarlijkse onderzoek over de manier waarop het Nederlandse bedrijfsleven omgaat met CRM is uitgevoerd door CRM Assocation NL, Capgemini Nederland en SAP Nederland onder 210 bedrijven.

CRM is niet meer weg te denken uit het Nederlandse bedrijfsleven. Steeds meer bedrijven creëren een aparte functie voor de coördinatie van activiteiten op CRM-gebied. Opvallend daarbij is de toenemende adoptie van CRM door bedrijven die zich richten op consumenten.
CRM wordt door de meeste respondenten vooral beschouwd als een praktisch hulpmiddel. De vorig jaar gesignaleerde trend dat CRM weer meer (dan daarvoor) ook als een ICT-oplossing wordt gezien, zet dit jaar door.

Verhogen van klanttevredenheid, verbeteren van klantgerichtheid en klantbehoud zijn de drie meest genoemde doelstellingen voor CRM.

Wil Wurtz, CRM Association NL: "Bij de implementatie van CRM zien we het interessante fenomeen dat er geen eenduidigheid is met betrekking tot de fase waarin bedrijven zich bevinden. Het onderzoek laat duidelijk zien dat het implementeren van een CRM-systeem niet het eindpunt van de CRM-activiteiten is. Van de bedrijven die bezig zijn met een CRM-project heeft 61% een jaar of langer reeds een CRM-systeem in gebruik. Het onderstreept de constatering dat CRM een "blijvertje" is in het Nederlandse bedrijfsleven."

Definitie Customer Relationship Management
CRM Association NL ziet Customer Relationship Management als: "De implementatie van een strategie waarmee een bedrijf of instelling beoogt (klant)relaties te optimaliseren in termen van klantrendement en klanttevredenheid."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Staat Digitale Connectiviteit Bouw- en Installatiebranche

    Connectiviteit is de kern van veel processen en van strategisch belang voor de toekomst. Waar sta jij?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    AI data-analyse business consultancy
    ActueelData & AI

    Kort: Nieuwe ai-oplossingen van Netsuite en Xebia, data-analyse voor wielersport (en meer)

    Failliet
    ActueelCarrière

    Ex-Rodeo-topman Pieter Vos persoonlijk failliet na bewezen miljoenenfraude

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Tech Tribes laat oog vallen op OpenValue Group

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Heel veel medische apparatuur cyber-onveilig, 5 miljoen voor R&D (en meer)

    Unit4, De Musketier, Veenendaal
    ActueelSoftware & Development

    Unit4 volgend jaar mogelijk in de etalage

    Onderwijs Tech
    ActueelOnderwijs

    Kort: Edtech Workspace naar Jaarbeurs, Skinvision haalt hoogste certificering binnen (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs