Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Goede service werkt aanstekelijk

30 oktober 2007 - 12:253 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurT-Mobile

Nederlanders willen graag serieus worden genomen. “Service is daartoe de sleutel”, zegt 83 procent van de bevolking. Dit blijkt uit onderzoek dat in opdracht van T-Mobile is uitgevoerd onder 609 Nederlanders. En de invloed van service reikt ver: Nederlanders vertellen goede service graag verder én proberen anderen enthousiast te maken voor het betreffende bedrijf (respectievelijk 70 procent en 79 procent). Zonder goede service, geen klanten…

Nog meer dan in 2005, herkennen Nederlanders (72 procent) een goed bedrijf aan de service die wordt verleend. Anno 2007 vindt 89 procent service net zo belangrijk als prijs. Dat is een toename van ruim 10 procent ten opzichte van 2005. Dat geldt ook voor de mobiele telecomsector. Alexander Hamel, directeur klantenservice van T-Mobile: "Bij de aanschaf van een nieuw abonnement laat meer dan een kwart van de klanten zich leiden door service, zo blijkt uit het onderzoek."
Terug naar de basis
Goede service van het bedrijfsleven wordt door Nederlanders vertaald in het nakomen van beloften (88 procent) en op tijd reageren (75 procent). Waar Nederlanders twee jaar geleden nog zaten te wachten op cadeautjes, willen ze nu terug naar de basis en vooral geen poespas. "Verleen je diensten in eenvoud, voor alle extra's betaal je uiteindelijk toch een rekening", aldus acht op de tien Nederlanders. Liever willen ze dat een bedrijf altijd klaar staat zodat ze te allen tijde met hun klacht ergens terecht kunnen (73 procent). ‘Doe gewoon wat je belooft', luidt het devies aan bedrijven.

Alexander Hamel: "Het onderzoek ondersteunt de visie van T-Mobile én Orange over servicegerichtheid: ‘neem je klant serieus.' 'Het nieuwe T-Mobile dat ontstaat na samenvoeging van T-Mobile en Orange zal zich juist op het gebied van service onderscheiden van zijn concurrenten. Wij vertalen dit naar 4 beloftes aan onze klant. Deze zijn:
1 x vragen is genoeg: Men hoeft ons maar 1 keer te bellen en zich verder geen zorgen meer te maken. Een vraag wordt zoveel mogelijk in 1 keer beantwoord. Als dat niet lukt vertellen we hoe en wanneer we het gaan oplossen en bellen we terug.
Altijd het juiste prijsplan: We hebben de meest logische en heldere prijsplannen. Het Flex-abonnement past zich automatisch aan, aan het belgedrag.
We nemen de tijd voor je en geven persoonlijk advies: In de winkel helpen we met al le vragen en problemen. Indien dit niet lukt zorgen wij ervoor dat er wordt teruggebeld.
24/7 alles onder controle: We hebben de meest complete self-services zodat men waar en wanneer men maar wil zaken met ons kan regelen.

Meer over

DienstenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Martin Merz
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-size-fits-all bij soevereine cloud SAP

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloud-soc stelt nieuwe eisen aan teams, tools en processen

    Michael Teichmann
    AchtergrondCarrière

    Topmanager onderschat digitale dreiging schromelijk

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP investeert miljarden in digitale soevereiniteit EU

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs