Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Nieuwe incentive programma’s voor IBM-partners

11 juli 2006 - 12:16ActueelInnovatie & TransformatieIBM

IBM herziet de structuur van zijn incentive programma's. Het bedrijf gaat de toegevoegde waarde die een partner levert aan klanten tijdens het hele verkooptraject belonen.

Tot nu toe gaf IBM alleen een korting of een fee achteraf voor het plaatsen van een order. “Daarmee misten we een belangrijk deel van wat partners voor ons betekenen”, vertelt Maryska Marinus, software channel sales program manager Europa.

Het zogenoemde software value incentive programma is uitgebreid met twee nieuwe onderdelen. Allereerst hebben partners volgens Marinus recht op erkenning bij het identificeren van opportunities bij klanten die IBM nog niet kent. “Als een partner tijd investeert om een klant te vinden, wil hij daar marge aan overhouden. Daarnaast kan hij in aanmerking komen voor een fee achteraf bij het doorlopen van het salestraject.” Het uiteindelijke plaatsen van orders wordt natuurlijk ook nog steeds beloond.

Door het loskoppelen van het zogenoemde salestraject en het ‘fullfilment-traject’ hebben partners een gegarandeerde marge, meent Marinus. Het bevordert de samenwerking tussen partners, waar de strategie van IBM op gericht is. “De ene partner kan het salestraject doorlopen en de andere kan de order plaatsen en de levering doen. Zo kan iedere partner doen waar hij sterk in is.” Ook als de ene partner de oplossing van een andere partner wil verkopen, is dat geen probleem.

Resellers moeten natuurlijk kunnen bewijzen dat ze de trajecten hebben doorlopen met hun klant. Marinus: “Anders is het natuurlijk moeilijk om een fee uit te keren.” Aan de hand van de omzet die bij IBM bekend is, wordt achteraf een fee bepaald. De kortingstructuur blijft ongewijzigd en loopt via de IBM-distributeurs Copaco, ETC Pluz, Logix en Bell Microproducts. Dealers kunnen zich via Partnerworld inschrijven.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs