Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Kwart van alle online aankopen mislukt

15 maart 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Het aantal mensen dat wereldwijd via Internet aankopen doet, ligt inmiddels op tachtig miljoen, zo heeft Boston Consulting Group uitgerekend. Tegelijkertijd zijn de onderzoekers geschrokken van het feit dat maar liefst 28 procent van alle pogingen om een online-aankoop te doen mislukt.

De onderzoekers hebben eind vorig jaar twaalfduizend ‘webwinkelaars’ in Noord-Amerika ondervraagd. Tienduizend hiervan bleken met enige regelmaat via Internet producten aan te schaffen.
De reden voor het afbreken van een online-aankoop lopen sterk uiteen. Het kan zijn dat het gewenste product voor de bezoeker niet te vinden was. Maar ook kwam het voor dat men er niet in slaagde – bijvoorbeeld vanwege de traagheid van een procedure – om een transactie te completeren. Onder de 43 procent van alle webshoppers die wel eens met een mislukte aankoop te maken heeft gehad, zijn de klachten vooral dat pagina’s erg traag laden (49 procent van deze groep noemt deze klacht) of dat het gewenste artikel niet te vinden is (45 procent). Irritatie ontstonden ook doordat producten niet in voorraad bleken (32 procent) of omdat het systeem onderuit ging en de gehele sessie opnieuw begonnen moest worden (26 procent).
Dat zich problemen kunnen voordoen met e-commercie sites zal op zich niemand verbazen. Opmerkelijk is echter wel dat van de mensen die met mislukte transacties geconfronteerd werden, maar liefst 28 procent zegt dat men helemaal gestopt is met aankopen doen via het web. In het geval van een webshop die behoort tot een bedrijf dat ook over met fysieke winkels beschikt, is 6 procent zelfs zover gegaan dat men ook in die winkels niet meer wenst te kopen.
Eén van de conclusies van Boston Consulting Group is dan ook dat bedrijven veel meer dan tot nu toe het geval is zich bewust moeten worden van het feit dat online-activiteiten een significante impact kunnen hebben op hun meer traditionele operaties.
Het onderzoek geeft echter ook positieve resultaten. Van alle Internet-gebruikers heeft inmiddels 57 procent een online-aanschaf gedaan. Een gemiddelde webshopper heeft tien aankopen achter de rug met en heeft – gemeten over een jaar – voor 460 dollar producten aangeschaft.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs