Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

UPC bindt de strijd aan met adsl-internet

08 februari 2004 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Internet via adsl lijkt kabelaansluitingen te verslaan. Voor UPS reden om de gebruikers van kabel-internet meer snelheid te bieden.

UPC Nederland gaat vanaf vandaag de maximale down- en upload snelheden van de verschillende chello-producten fors verhogen, terwijl de prijs van de abonnementen gelijk blijft. Daarmee speelt de kabelaar in op de toenemende vraag van hun klanten naar snelheid.
 
De nieuwe snelheden (down/up; in Kbps) zijn: chello entry – 400/128 (was 400/64); chello light – 1024/256 (was 768/96); chello classic – 2560/384 (was 1500/128); en chello plus – 4.608/512 (was 3.000/384).
 
Nieuwe klanten kunnen vanaf deze week direct over de nieuwe snelheden beschikken. Voor de bestaande klanten zal dit de komende maanden gefaseerd gaan plaatsvinden.

Meer over

ADSL

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    10 reacties op “UPC bindt de strijd aan met adsl-internet”

    1. Michael schreef:
      9 februari 2004 om 15:10

      Ik hoop zo dat er ook mensen van Casema/Wanadoo naar dit bericht kijken.
      Men zegt dat goed voorbeeld, goed volgt…..
      Casema/wanadoo, VOLG UPS !!!!!

      Login om te reageren
    2. Cor schreef:
      9 februari 2004 om 17:13

      Ik ga niet met ASDL aan het werk hoor. Mijn Kabel provider in Alkmaar doet het perfect. Nooit geen problemen. Eens in de maand een rekeningetje en klaar is kees. Het gaat nog erg snel ook. ASDL moet je even goed tikken betalen en dat kan in de papieren lopen als je de heledag met je pc aan het werk bent
      twaafuuur online op een dag is een hoop tikjes.

      Login om te reageren
    3. nico schreef:
      9 februari 2004 om 17:13

      Gewoon adsl nemen…krijg je meer waar voor je geld…zelf had ik ook kabel nu adsl.
      Zou niet terug willen naar kabel..ookal hebben ze de snelheden verhoogd…upload van 128 naar 384 adsl zit op 1024…over de download maar niet te spreken…

      Login om te reageren
    4. Nico schreef:
      9 februari 2004 om 17:17

      Oja door slownera in alkmaar heb ik de stap naar adsl gemaakt en nee je hoeft geen tikken te betalen.
      Net als kabel een maandelijks abbo bedrag.

      Login om te reageren
    5. Dick Schram schreef:
      9 februari 2004 om 18:54

      Cor weet niet waarover hij praat, adsl is een vast bedrag per maand.
      Dat adsl upc veslaat is natuurlijk heel logies, met alle problemen over rekeningen en niet te vergeten de helpdesk

      Login om te reageren
    6. Bert-Jan schreef:
      9 februari 2004 om 19:47

      De kabelaars hebben een slechte naam opgebouwd in het verleden door hun bewust klant-onvriendelijke beleid. Het klinkt nu absurd, maar ‘vroeger’ mocht je als kabelgebruiker:
      – alleen Windows 98SE gebruiken;
      – de verbinding onder geen voorwaarde delen met anderen;
      – niet langdurig downloaden want dan dan werd je geknepen in de bandbreedte.
      Dankzij de ADSL-aanbieders, mogen kabelgebruikers tegenwoordig ook gewoon plezier hebben van hun vaste internetverbinding.

      Login om te reageren
    7. Dhr H de Vries schreef:
      9 februari 2004 om 22:50

      Heb nu twee jaar ervaring met UPC maar ben best tevreden. Kan met zekerheid zeggen en aantonen
      dat ADSL niet alles is. Ook al hebben ze naar men zegt een hogere snelheid. Ik vind de snelheid
      van UPC best. Dat de snelheid nu wordt verhoogt is mooi mee genomen. Ik weet nu wat ik heb,
      en dat had ik niet via ADSL. Nu heb ik een heel goede en snelle verbinding en nooit geen klacht bij UPC.

      Login om te reageren
    8. maxx schreef:
      10 februari 2004 om 08:46

      Het grote verschil dat ik merk tussen mijn kabelinternet via @Home en ADSL via KPN/XS4all is volgens mij het verschil tussen kabel en ADSL overal.
      KPN zorgt enkel en alleen voor de verbinding tussen de klant en de ISP, de daadwerkelijke diensten laat KPN over aan een ISP, die daar ruime ervaring mee heeft.
      De kabelaars willen alles in 1. Ze willen zowel de infrastructuur als de diensten leveren. Nu is er echter een klein probleem: daar waar de kabelaars wel verstand hebben van kabels, hebben ze maar weinig ervaring met het ISP gedeelte. Het gevolg is dat de kabel-ISP het afleggen tegenover de (kwaliteits)providers die via ADSL werken op het gebied van:
      o stabiliteit
      o helpdesk
      o kwaliteit van de diensten (news, mail)
      o snelheid

      Login om te reageren
    9. jeroen schreef:
      13 februari 2004 om 16:15

      die cor moet zich maar es goed laten informeren
      ik heb adsl en heb nog nooit een telefoon tik hoeven te betalen
      ik geen data limiet of wat dan ook
      ik weet uit ervaring dat de kabel ook niet alles is
      zodrahet drukker word (bij kabel) vertraagt hij enorm
      bij adsl heb je een “eigen” lijn
      dus heb je van drukte geen last
      adsl rules

      Login om te reageren
    10. Richard schreef:
      18 februari 2004 om 14:47

      Sinds wanneer heb je bij ADSL een eigen lijn 🙂 Dat was vroeger zo ja, maar tegen woordig moet je je bandbreedte met ze 25-tige delen’. Daar in tegen is je bandbreedte tegenwoordig bij kabel wel voor je zelf.
      Beide Kabel heb je uiteraard nog wel steeds last van de drukte, maar niet voor je buurman, maar in het algemeen. Net zoals ADSL…
      ADSL is te vol.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    deal ceo
    Carrière

    Kort: Groen ceo-af bij Just Eat Takeaway, nieuwe naam voor CIS (en meer)

    cryptomixer
    Security & Awareness

    Europol schakelt cryptomixer uit

    Vissen, hengel
    Innovatie & Transformatie

    Alle 13 goed!

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs