Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Populariteit mobiele telefoon vereist mobiele strategie

10 september 2009 - 08:55OpinieCloud & Infrastructuur
Kasper de Wijs
Kasper de Wijs

Uit onderzoek van Synovate blijkt dat maar liefst 97 procent van de Nederlanders beschikt over een mobiele telefoon (5 procent heeft er zelfs twee!). Dat de mobiele telefoon voor velen onmisbaar is in het dagelijks leven blijkt wel uit het feit dat 64 procent niet zonder mobiel de deur uit gaat. Dit biedt kansen voor bedrijven.

Met toestemming kun je iemand direct, altijd en overal via zijn mobiele telefoon bereiken. Andersom kan iedereen op elk gewenst moment jou (als organisatie) ook bereiken, eventueel getriggered door een ander medium als internet, radio, tv, print of buitenreclame.

 

'Nu is de tijd om een mobiele strategie te formuleren', zegt marktonderzoeker Forrester in zijn onderzoek naar mobiel internetgebruik. Het bedrijf voorziet dat de penetratie van mobiel internet in Nederland de komende vijf jaar met een factor drie groeit.

Voor ict-managers, marketeers en beleidsmakers is het moment aangebroken om na te denken over de ‘mobiele strategie' van hun organisatie. Wat kan het gebruik van de mobiele telefoon betekenen voor de (potentiële) klanten?

Tip! Plan een brainstormsessie waarbij je antwoord probeert te geven op de vraag hoe je (potentiële) klanten toegevoegde waarde kunt bieden door de inzet van mobiel. Wat zou voor (potentiële) klanten in hun dagelijks leven handig, leuk of relevant zijn? En hoe kunnen jullie als organisatie hierop inspelen?

Hulp nodig? Er zijn diverse gespecialiseerde bedrijven die kunnen helpen met dit vraagstuk. Deze bedrijven kunnen je ook meer vertellen over de (on)mogelijkheden van diverse technologieën (sms, mms, IVR, mobiele websites, applicaties, mobile video, etc.) en je daarnaast helpen met het maken van keuzes op basis van je doelstellingen, branche en de doelgroep. Daarnaast kunnen ze helpen bij 'make or buy'-beslissingen.

Met een juiste mobiele strategie kan je optimaal profiteren van de kansen die de mobiele telefoon biedt. Plan een brainstorm en grijp die kansen!

Kasper de Wijs
Mobillion

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    2 reacties op “Populariteit mobiele telefoon vereist mobiele strategie”

    1. RV schreef:
      10 september 2009 om 11:22

      Laat ik nu juist blij zijn dat die storm tussen mijn brains is gaan liggen en mijn mobiel heb weggegooid 🙂

      Login om te reageren
    2. Kasper de Wijs schreef:
      10 september 2009 om 12:24

      @RV, gefeliciteerd je hoort nu bij de 3% 🙂

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Clingendael waarschuwt: Nexperia-ingreep kan uitmonden in geopolitieke chipcrisis

    Innovatie & Transformatie

    It als groeimotor? Alleen met een plan

    Innovatie & Transformatie

    Aanbestedingen botsen met autonomie

    e-mail lost silent drop smishing
    Security & Awareness

    Kort: Bank-smishing x10, Microsoft silent drops lopen spuigaten uit (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Minister vreest Chinese spelletjes om Nexperia vleugellam te maken

    Carrière

    Onverantwoord gedrag kostte Chinese bestuurder Nexperia de kop

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs