Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Klantenservice

Reactietijd klantenservice webhosters verbeterd

09 december 2024 - 11:51ActueelCloud & Infrastructuurklantenservicewebhsoters
Pim van der Beek
Pim van der Beek

Hostingbedrijven in Nederland hebben de afgelopen vijf jaar een aanzienlijke verbetering laten zien in de reactiesnelheid op vragen aan de klantenservice. Waar in eerdere edities vaak lange wachttijden werden gemeld, reageerden in 2024 bijna alle providers binnen een uur. Vier providers gaven binnen een minuut een inhoudelijk antwoord.

Dat blijkt uit het jaarlijkse klantenserviceonderzoek van Webhosters.nl. Hostingprovider Cloud86 kwam als beste uit de test, onder meer door een reactietijd van minder dan dertig seconden op inhoudelijke vragen.

Het onderzoek analyseerde de prestaties van 21 grote hostingbedrijven op zeven factoren, waaronder reactiesnelheid, de inhoudelijke kwaliteit van antwoorden en het gebruik van communicatiekanalen. De test werd uitgevoerd op 3 december 2024, waarbij identieke vragen werden gesteld over hosting, encryptieprotocollen en domeintransfers via de meest prominente kanalen van de providers.

Ter vergelijking: in 2019 gaven dertien van de zestien onderzochte webhosters binnen 24 uur antwoord op een gestelde vraag. De helft van de bedrijven gaf vijf jaar geleden binnen twee uur antwoord. De top drie, die destijds bestond uit BHosted, Hosting2Go en Antagonist, reageerde toen binnen een uur.

Meerdere kanalen

Webhosters.nl concludeert dat naast de verbetering van de reactietijd ook de diversiteit aan communicatiekanalen is verbeterd. Hoewel niet alle providers volledig gebruikmaken van moderne kanalen, bleken sommige bedrijven, zoals BHosted en WebOké, hun bereikbaarheid te hebben uitgebreid met chat en WhatsApp. Telefonische ondersteuning werd bij sommige hosts verbeterd door het afschaffen van uitgebreide keuzemenu’s.

De onderzoekers lichten een aantal partijen uit. WebhosterCloud86 onderscheidde zich door een snelle en inhoudelijke klantenservice via verschillende kanalen. Strato scoorde hoog met zijn telefonische ondersteuning in het Nederlands. Andere opvallende resultaten zijn te zien bij WebOké, dat WhatsApp als ondersteuningstool effectief inzet, en Site.nl, dat een klantenforum heeft gelanceerd naast een kennisbank.

De rol van kennisbanken blijft volgens Webhosters.nl groeien, maar het onderzoek signaleert ook dat verouderde inhoud nog steeds een probleem vormt. Innovaties zoals forums en actuele kennisartikelen moeten bijdragen aan een betere gebruikerservaring, stellen ze.

(De ranglijst van het onderzoek, waarin Cloud86, Strato en Yourhosting de top drie vormen, is hier op te vragen.)

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    Satelliet
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Nederland en Europa te kwetsbaar in de ruimte, Huizen ruilt OGD in voor DSC (en meer)

    ActueelOverheid

    KPN en Thales bouwen soevereine cloud voor Defensie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs