Always be learning (ABL) maakt zich los van het MakerStreet-netwerk na een management buy-out en gaat zelfstandig verder. Met de komst van Rein van Strien als nieuwe managing partner zetten we vol in op de volgende groeifase. ABL is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een toonaangevend databureau met 25 specialisten, actief voor klanten als Gemeente Amsterdam, Schiphol en Rabobank.
Deze stappen sluiten aan op een duidelijke verschuiving in de markt, ziet oprichter Pieter Koenis (40). “Organisaties hebben niet meer genoeg aan één interim specialist; ze hebben een heldere datastrategie nodig om echt verder te komen. Onze rol verandert: van het invullen van functies naar het opbouwen en begeleiden van complete datateams. Onze ambitie is om de strategische partner te zijn die organisaties helpt die cruciale stap te zetten naar een proactieve, datagedreven cultuur.”
Om deze nieuwe fase te leiden, treedt Rein van Strien (36, voormalig Business Director bij MakerStreet) toe als managing partner. Hij brengt meer dan 15 jaar ervaring in digitale transformatie mee. “Data is niet langer een specialistisch domein, maar het fundament van vrijwel elke organisatie,” aldus Van Strien. “Het is een commodity geworden. AI versnelt die ontwikkeling enorm: het stelt organisaties in staat slimmer te sturen en sneller te handelen. ABL helpt bedrijven die belofte waar te maken, met teams die techniek, strategie en cultuur samenbrengen.”
Deze strategische verschuiving is al in de praktijk zichtbaar. Voor Countus, een accountants- en advieskantoor met 730 medewerkers, begeleidt ABL de volledige transitie naar datagedreven werken. Een in-house team van ABL ontwikkelt het Microsoft Fabric-dataplatform en draagt bij aan de verdere professionalisering van het strategisch datagebruik in de organisatie.
Pieter is het MakerStreet-netwerk, en in het bijzonder Bas Schuijt en Edwin Knip, dankbaar voor de afgelopen vijf jaar. “Dankzij hun vertrouwen en begeleiding hebben we ABL kunnen opbouwen tot waar het nu staat.” Hij benadrukt ook de rol van zijn team: “Mijn collega’s, de Toppers van ABL, zijn de kern van ons succes. Hun enthousiasme over deze stap geeft mij het volste vertrouwen dat we de mooiste jaren samen nog tegemoet gaan.”
ABL is opgericht in 2020 en is in korte tijd uitgegroeid tot een volwassen databureau met 25 specialisten. Het bureau levert zowel interim dataspecialisten als complete datateams, versterkt met kennis, implementatiekracht en begeleiding voor organisaties die datagedreven willen werken. Zo helpt ABL klanten niet alleen aan capaciteit, maar ook aan een duurzame data cultuur binnen de hele organisatie. De pragmatische aanpak, waarin nauw wordt samengewerkt met de klant, bewijst zich bij opdrachtgevers als Gemeente Eindhoven en Rewilding Europe.
Meer lezen