Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Gebrekkig contact data management kost bedrijven 11% van omzet/fondsen

18 februari 2008 - 10:49ActueelWerkplek & Beheer

Vrijwel alle organisaties (96%) zijn ervan overtuigd dat slecht contact data management hen geld kost. Wereldwijd schatten organisaties het verlies op 19% van omzet/fondsen. Nederlanders zien het positiever in met een geschat verlies van 11%.

Toch is dit niet genoeg om bedrijven actie te laten ondernemen. Amper de helft (46%) van de organisaties heeft een duidelijk gedefinieerde strategie voor contact data management. Dit blijkt uit wereldwijd onderzoek van QAS, een dochtermaatschappij van Experian®, naar contact data management.

QAS ondervroeg 2.078 respondenten in diverse landen en sectoren naar de wijze waarop ze binnen hun bedrijf de integriteit van hun contactgegevens bewaken. 37% van de ondervraagde bedrijven meldt dat zij in het bedrijf geen kwalitatief beleid hebben voor gegevensbeheer. Daarbij is het verontrustend dat 34% van de onderzochte organisaties op geen enkele wijze de informatie checkt die ze ontvangen van derden. Een kleine 8% neemt deze moeite wel. Dit heeft grote gevolgen voor de volledigheid en accuraatheid van de contactdatabase.

Verder blijkt dat een kleine meerderheid (53%) van de grotere organisaties een datastrategie gedocumenteerd heeft tegenover 36% van de kleinere bedrijven.

Het lijkt er echter wel op dat ondernemingen bewuster zijn geworden van de financiële gevolgen van inconsequent databeheer. In 2005 was ruim een kwart (27%) zich bewust van deze valkuil tegen 46% nu. Daarnaast hebben veel bedrijven betere instrumenten ontwikkeld om dit effectief te meten. Toch zegt nog altijd bijna de helft van de respondenten (48%) geen idee te hebben van de hoeveelheid geld die over de balk gesmeten wordt.

"De laatste twee jaar heeft er een enorme verschuiving plaatsgevonden in de erkenning en het belang van contact data management. Steeds meer bedrijven hebben een strategie voor het bewaken van datakwaliteit gedefinieerd", zegt Jonathan Hulford-Funnell, Group operating officer bij QAS ltd. "Voor een nauwkeurig contact data management-beleid, moeten organisaties ervoor zorgen dat de datakwaliteit gerelateerd is aan hun bedrijfsdoelen. Door meetbare doelen te stellen kunnen bedrijven hun prestaties meten, valkuilen opsporen, veranderingen doorvoeren en de juiste investeringen bepalen."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Laptop in brand
    Werkplek & Beheer

    Van incident naar impact: waarom ‘dex-it’ strategisch maakt

    Werkplek & Beheer

    Microsoft jaagt prijzen M365-abonnementen tot 33 procent omhoog

    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Evides selecteert Digital Survival Company en KPMG in zee met Databricks (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Lenovo start refurbish-dienst voor bedrijven

    Werkplek & Beheer

    Belastingdienst zet door met Microsoft365: ‘geen Europees alternatief beschikbaar’

    Cloud & Infrastructuur

    Bird begint prijzenslag tegen CM.com

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs