Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Gedragscode voor afluisteren in call centers krijgt bijval

05 december 1996 - 23:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Correspondent
Correspondent

De direct-marketingorganisatie Dmsa die tal van call centers vertegenwoordigt, staat niet afwijzend tegen het instellen van een gedragscode voor deze instellingen. Het bestuur van deze organisatie wil positief meedenken over de plannen die de FNV Dienstenbond hiervoor heeft ontwikkeld.

Zo blijkt uit een eerste reactie op de voorstellen. De FNV-bond wil graag regels voor het opnemen en meeluisteren met gesprekken. In beginsel is de bond hier niet tegen, zolang het maar een positief doel dient. Banken plegen alle financiële transacties die via de telefoon zijn gedaan, op tape vast te leggen. Mocht de klant later een bepaalde transactie betwisten dan dient de band als bewijsmateriaal. Ook voor het opleiden van nieuwe medewerkers wordt het meeluisteren aanvaardbaar geacht.

Klachten

De bond vindt het verkeerd als bandopnames van gesprekken later tegen medewerkers worden gebruikt, bijvoorbeeld bij ontslagprocedures. Dit soort praktijken wil de dienstenbond uitbannen. Nogal wat klachten komen binnen van medewerkers van bedrijven waar gesprekken worden opgenomen teneinde het personeel te kunnen beoordelen.
Ook de Registratiekamer, die waakt over onze privacy, juicht de komst van behoorlijke regels toe. Zo zou het personeel van tevoren moeten zijn ingelicht als gesprekken worden opgenomen. Meeluisteren kan, maar de werkgever moet wel de noodzaak daartoe aannemelijk maken. Daarnaast dienen opgenomen gesprekken na enige tijd te worden gewist.

Meer over

NetwerkenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Chipconflict tussen Nederland en China legt VW-fabrieken lam

    Cloud & Infrastructuur

    Checklist overstappen naar Europese cloudomgeving

    cloud zonder geheugen
    Cloud & Infrastructuur

    In de cloud zonder geheugen

    Cloud & Infrastructuur

    Nederland en China zoeken uitweg in escalerende Nexperia-crisis

    Cloud & Infrastructuur

    Cloudadoptie neemt verkeerde afslag – en dit is waarom

    Cloud & Infrastructuur

    Ziggo Zakelijk biedt 2,2 Gbit/s voor ondernemend Nederland

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs