Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

MKB-ers willen proactieve resellers

28 augustus 2008 - 12:34ActueelInnovatie & Transformatie
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

ICT-resellers hebben een verkeerd beeld van de wensen van het MKB. Zij proberen te concurreren op prijs terwijl ondernemers dat niet zo belangrijk vinden. Dit blijkt uit een onderzoek van distributeur SpicyLemon onder resellers en ondernemingen uit het MKB.

Volgens de MKB-ers laten resellers steken vallen op het gebied van proactiviteit en service. Terwijl resellers nog vaak op prijs proberen te concurreren, is dat voor de MKB-klanten het minst belangrijke criterium.

Service, responstijden en proactief contact is voor 42 procent van de MKB’ers het belangrijkst, gevolgd door een brede kennis (21 procent). Vervolgens wordt gekeken naar de informatievoorziening. Onderaan staan de grootte van het assortiment en de aanwezigheid van specifieke kennis. Op de vraag wat het minst belangrijk is, antwoordt 42 procent ‘dat de ICT-reseller de beste prijzen kan aanbieden’.ICT-reseller voldoet niet aan wensen

Maar liefst 79 procent van de ondernemers vindt dat de resellers tekort schieten in hun dienstverlening. De helft van alle ondervraagden geeft aan dat de resellers niet proactief zijn terwijl dat dus het meest belangrijk wordt gevonden. Ongeveer 14 procent vindt dat de kennis van de resellers niet breed genoeg is, terwijl dit de tweede grootste wens is.

Alleen resellers die overal hoog scoren hebben zeer tevreden klanten. Zij zijn goed bereikbaar, hebben lage responstijden én nemen proactief contact op met de klant. Ze hebben een brede kennis, maar kunnen ook op specifieke onderwerpen meepraten, geven de klanten informatie over de laatste ontwikkelingen in de markt en bieden diverse merken en producten aan.

 

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Data & AI

    Gen-ai zet digitale transformatie in de hoogste versnelling 

    Financiële dienstverlening

    EU-landen akkoord over digitale euro

    Innovatie & Transformatie

    AcICT: DUO eindelijk op goede weg met systeem bekostiging

    Innovatie & Transformatie

    De nieuwste Computable 100 is verschenen!

    shutterstock_2669638113
    Innovatie & Transformatie

    Computable start traject Computable Awards 2026

    Innovatie & Transformatie

    Kort: AP slingert HAN op de bon, model van Fujitsu brengt mens en robot nader tot elkaar (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs