Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Zorg voor betrokken medewerkers: vier tips

07 april 2008 - 13:45ActueelCarrière
Heleen van Roon
Heleen van Roon

Als je die ict’er eindelijk gevonden hebt, wil je niet dat hij of zij binnen de kortste keren weer op zoek gaat naar een nieuwe baan. Vier tips om personeel vast te houden.

  • Relatie met de manager: Vergroot de tevredenheid en productiviteit van medewerkers door te laten merken dat je om je personeel geeft en te vertrouwen bent.
  • Erkenning en waardering: Zorg ervoor dat behaalde resultaten worden gevierd. Doe dit individueel én met het team. Toon oprechte waardering voor de behaalde resultaten, bijvoorbeeld via een persoonlijk briefje.
  • Stimulerend en uitdagend werk: Betrek medewerkers bij het begin van een nieuw project. Daarmee groeit het enthousiasme en zullen er creatieve ideeën ontstaan.
  • Balans werk-privé: Erken het belang van het persoonlijk leven van medewerkers. Dat vergroot de loyaliteit en voorkomt dat ze opgebrand raken.

 

bron: Dale Carnegie Benelux

Meer over

eHRM

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    7 reacties op “Zorg voor betrokken medewerkers: vier tips”

    1. NiKe schreef:
      8 april 2008 om 11:16

      Verstandshuwelijk: Hoe jonger een sollicitant is, hoe minder de betrokkenheid en loyaliteit zal zijn. Geef je personeel meer gevoel voor commitment en verantwoordelijkheid. Organiseer een feest rond vijfjarige en tienjarige jubilarissen.

      Opleiding, groei en voortgang: Erken het belang van persoonlijke ontwikkeling en het behalen van gemeenschappelijke doelen.

      Login om te reageren
    2. Mark Peter schreef:
      8 april 2008 om 11:54

      Klinkt allemaal heel mooi…, maar wanneeer starten we hier mee?

      Login om te reageren
    3. Marcel schreef:
      8 april 2008 om 12:07

      @NiKe: Dat is wel heel kort door de bocht om maar uit te gaan van weinig loyaliteit bij jonge sollicitanten. Het zal waarschijnlijk voor een deel opgaan, maar lang niet voor allemaal. Ook bij de oudere sollicitant is zo.

      Login om te reageren
    4. Peter schreef:
      8 april 2008 om 12:50

      Klinkt goed allemaal. Volgens mij is de betrokkenheid het belangrijkst. Als je hebt meegewerkt aan een bepaald project en je ziet daar later de resultaten van, dan heb je daar nog lang voldoening van. Daarmee kweek je (lange termijn) betrokkenheid bij de werknemer en heeft deze veel voldoening (hoog in de piramide van Maslow) van zijn werk.

      Login om te reageren
    5. Marcel schreef:
      8 april 2008 om 14:34

      Dit slaat de spijker op zijn kop, door het gemis van al deze punten ben ik na twee jaar bij mijn huidige werkgever weer aan het kijken of het haalbaar is om als freelancer verder te gaan.

      Login om te reageren
    6. crippen schreef:
      8 april 2008 om 16:38

      Voor het onderzoek wat er niet deugde, krijgt men subsidie.

      Om het te verbeteren is niet interessant, zeker bij de kokale overheden.

      zie daarom http://tinyurl.com/6j2gab

      Ook als je eigen naam c.rippen in wilt vullen, een punt wordt niet geaccepteerd.

      Login om te reageren
    7. Hans Salverda schreef:
      19 mei 2008 om 11:01

      Belangrijk is het om als werkgever de hand ook in eigen boezem te steken. Zorg ervoor dat je weet wat er speelt bij medewerkers en dat medewerkers daadwerkelijk invloed hebben op de gang van zaken. Door continu te meten (bij klanten, medewerkers en competentiemetingen) en concrete acties te nemen obv de uitkomsten voelen medewerkers zich hoger gewaardeerd, hebben ze invloed op de gang van zaken en zullen zij dus meer betrokken en loyaler zijn.

      Hans Salverda, Klantkwadraat.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Vijf cruciale stappen voor ot-beveiliging

    Kompas
    AchtergrondCarrière

    Hrm op een kruispunt: ai moet strategisch kompas worden, geen bijrijder

    Overname M&A
    ActueelData & AI

    Ict-overnames in Nederland goedkoper dan elders in het Westen

    Richard Turk
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Digitale transformatie is meer dan technologie alleen

    eigenwijs overmoed overconfidence
    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: phishing nummer één wegens overmoed, klok tikt voor cio’s (en meer)

    OpinieWerkplek & Beheer

    Digitale weerbaarheid vereist verschuiving van reactief naar proactief

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs