Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

De kleintjes gaan het maken

30 mei 2007 - 11:23ActueelCloud & InfrastructuurWebArchitects
Redactie Computable
Redactie Computable

Uit recent onderzoek van Blauw Research blijkt dat kopen op afstand sneller groeit dan de totale retailomzet. Grote winkelketens richten zich steeds meer op hun online verkoop en experimenteren daarom met kleinere fysieke winkels. Voor traditionele retailers met overlevingsdrang geldt nog maar één credo: wie niet sterk is, moet slim zijn.

De grootste concurrent van een traditionele retailer is internet. Dat brengt een extra druk op de toch al moeilijke marktomstandigheden. Net als in het verleden lijken de 'kleintjes' ook op internet door de ‘groten' aan de kant gezet te worden. Echter, dat hoeft geen bedreiging te zijn voor kleinere retailers. Enerzijds helpen grote retailers bij het opbouwen van het consumentenvertrouwen in online aankopen. Anderzijds willen consumenten in toenemende mate individueel contact met hun leveranciers. Dankzij ontwikkelingen zoals Web 2.0 biedt internet de mogelijkheid om op individueel niveau producten aan te bieden en aan te passen naar smaak of wens.

De meeste consumenten hebben inmiddels één of meerdere positieve ervaringen met online kopen en worden er steeds handiger in. Daarin liggen kansen voor slimme retailers. Naast het vertouwen en de prijs is vooral de beschikbaarheid, presentatie en persoonlijk elan van grote invloed op het succes van de webwinkel. Mensen willen aansprekende foto's en teksten, heldere specificaties en vooral gebruiksgemak.

De ‘kleine' webwinkel die het tegen de groten kan opnemen bevat tools om producten te vergelijken, zoekresultaten te filteren, ordergeschiedenis te raadplegen, producten te kwalificeren en met behulp van incentives producten te promoten. Web 2.0 kan er eindelijk voor zorgen dat de groten écht op de kleintjes moeten gaan letten.

Jeroen van der Geest
Directeur bij WebArchitects

Meer over

Architectuur

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs