Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Snappen wij elkaar?

16 oktober 2006 - 08:43OpinieData & AI
Eva Dohle
Eva Dohle

Als ik spreek met (oud)collega’s uit de IT dan gaat het veelal over nieuwe tools met nieuwe functionaliteit, gadgets etc. Oneindige mogelijkheden voor de gebruikers. Ze kunnen het helemaal instellen zoals ze dat zelf graag willen. Met 1 druk op verschillende toetsen, komt alles eruit. Gebruikers kunnen zelf de meest mooie queries maken, voor hun eigen analyses etc. Veel it-ers zijn handig met pc’s en schrikken niet van allerlei toetsen combinaties.

 

Sinds een jaar werk ik niet meer in de IT. De afdeling waarvoor ik werk houd zich bezig met verkoop en productontwikkeling. Zitten zij te wachten op dit soort functionaliteit?

Nee, ik heb nu een heel ander beeld. Zij willen zich voornamelijk bezig houden met verkopen. Offertes voor klanten en gesprekken voorbereiden, dat heeft hun aandacht. Het invoeren van het verkoop proces in een systeem is bijzaak. Natuurlijk zijn ze wel geïnteresseerd in mooie IT systemen, maar het moet simpel zijn en niet te ingewikkeld. Het mag zeker niet te veel tijd kosten. Niet te veel knoppen graag. Voor een enkeling is een usb-stick al een hele nieuwe gadget.

Informatie over verkopen dient simpel en eenvoudig te zijn. KISS (keep it simple and stupid) slaat niet alleen op de overzichten maar ook op de manier waarop ze dit krijgen.

Ook managers zitten niet hele dagen achter hun pc, worstelend door bergen data. 1 A4tje maar dan wel met de analyse erbij is meer dan voldoende.

 

Ik vraag me nu af snappen wij elkaar? Of staat er een muur tussen de IT en de business?

 

Wat zou het mooi zijn om hier een onderzoek naar te doen. Welke functionaliteit wordt gebruikt in BI tools door de IT en welke door de business?

Zou de toekomst zijn, hoe minder knoppen en functionaliteit in een tool, hoe makkelijker te bedienen, hoe gebruiksvriendelijker? Wie weet…

 

 

Eva Dohle

Meer over

Business Intelligence

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Trek AI uit de experimenteerfase

    Een gids over AI als strategisch instrument en op welke manier je écht waarde toevoegt aan je organisatie.

    Eén reactie op “Snappen wij elkaar?”

    1. Henk Nobbe schreef:
      18 oktober 2006 om 09:03

      Mooie statement, Ik zit trouwens zelf in de verkoop van software en kan dit volledig beamen. Er is een duidelijke miscommunicatie tussen IT’ers en niet IT’ers.Daar is overigens wel een psychologische verklaring voor, maar dat is een andere discussie.Eigenlijk zouden er bij grootte ICT projecten psychologen en ergonomen betrokken moeten worden om de software op werkvloer niveau geïntegreerd te krijgen in het werk proces.Maar ook bij kleinere projecten binnen een bedrijf is een dergelijke werkwijze niet slecht.Het zal in ieder geval de communicatie verduidelijken.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    investeringen overname
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Rhadamanthys is ontmanteld, investeringen in Cleverbase en Picnic (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Nieuw datacenter Google in Winschoten geopend

    datalek
    Security & Awareness

    WhatsApp-datalek grootste en makkelijkste ooit

    Security & Awareness

    Fraude als realiteitscheck voor verantwoord ai-gebruik

    Data & AI

    Spoelstra Spreekt: Gokje

    admin luie hacker
    Security & Awareness

    Kort: Luie hacker start met ‘admin’, ai-platform voor notarissen (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs