Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Imtech ICT levert Yamaha accessoiresysteem

Yamaha
18 oktober 2013 - 09:49ActueelCloud & InfrastructuurImtech Telecom
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Founder | Content Director

Dienstverlener Imtech ICT heeft bij Yamaha Motor Europe een online platform voor de ontwikkeling, introductie en verkoop van accessoires geïmplementeerd. Dankzij dit platform wordt de complete levenscyclus van een accessoire vastgelegd in één systeem dat toegankelijk is voor alle betrokkenen. Zodra een accessoire verkoopbaar is, hebben ook dealers en consumenten via een website toegang tot deze informatie.

Het online platform is ontwikkeld om de nieuwe marketing- en verkoopstrategie van Yamaha Motor Europe te ondersteunen. Nu consumenten minder geld uitgeven aan nieuwe motorfietsen, quads en golf carts, wil de motorfabrikant luxe accessoires introduceren om extra omzet te genereren. Via het platform wordt alle informatie over elke accessoire centraal vastgelegd. Iedereen kan de ontwikkeling van accessoires online volgen en eventueel informatie eraan toevoegen.

Externe partijen ontsluiten

‘Dat betekent dat de complete levenscyclus van een accessoire niet meer in verschillende documenten, maar in één systeem is terug te vinden’, zegt Marcel Koper, department manager marketing and products strategy. ‘Hierdoor is de complexiteit weggenomen en werkt iedereen nu op elk moment met de meest actuele informatie.’

Bijzonder is dat de opgeslagen informatie via het platform ook voor externe partijen kan worden ontsloten. Zodra een accessoire gereed is om te verkopen, kan de relevante informatie en documentatie beschikbaar worden gesteld via een commerciële website, die vervolgens kan worden aangevuld met verkoop- en voorraadinformatie. Zowel dealers als consumenten profiteren van deze service doordat zij zich online kunnen informeren over de bijproducten die verkrijgbaar zijn.

Scrum-aanpak

Bij de ontwikkeling en implementatie van het accessoiresysteem is gebruik gemaakt van de Scrum-aanpak: een aantal korte, opeenvolgende deelprojecten van twee tot vier weken waarin een bepaalde functionaliteit wordt ontwikkeld en direct wordt opgeleverd. De voortgang is bewaakt met het Rational Team Concert, een omgeving waarin iedereen vastlegt waarmee hij bezig is en welke programma’s en objecten zijn gewijzigd.

‘Op deze manier konden we afwijkingen van de planning vroegtijdig signaleren, met als gevolg dat de realisatie van het accessoiresysteem binnen budget is gebleven’, zegt Joey Schoenmaker, projectleider bij Imtech ICT. Het accessoiresysteem is inmiddels in gebruik genomen. Alle afdelingen van Yamaha Motor Europe werken nu met het systeem.

Meer over

Scrum

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Eén reactie op “Imtech ICT levert Yamaha accessoiresysteem”

    1. Sebastiaan Terlouw schreef:
      24 oktober 2013 om 06:30

      Een mooie prestatie van Imtech en een grote stap vooruit voor Yamaha. Jammer dat het artikel niet vermeld dat niet Imtech maar web bureau Indivirtual de website en de achterliggende CMS implementatie hebben verzorgd.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    M&A, Fusie & Overname
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Bluetron IT verkoopt tapereparatie-divisie aan Sprague

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Your.Cloud bouwt aan Europees msp-collectief

    ActueelWerkplek & Beheer

    Microsoft schaft volumekortingen af

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Intel-topman Tan overleeft confrontatie met Trump

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Tech Tribes laat oog vallen op OpenValue Group

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Waterflessen en backups: wat fysieke en digitale noodpakketten gemeen hebben

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs