Reichle & De-Massari (R&M), de Zwitserse producent van netwerkbekabeling, heeft in Singapore een Supply Chain Hub in gebruik genomen. Het is de eerste van een reeks van vijf distributiecentra die R&M in enkele jaren over de hele wereld zal realiseren. De centra waarborgen snelle leveranties en verbeteren de lokale aanwezigheid van R&M op de internationale markten.
Het distributiecentrum in Singapore omvat naast logistieke voorzieningen ook productiefaciliteiten voor klant- en regiospecifieke oplossingen.
Reichle & De-Massari maakte als één van ’s werelds grootste specialisten op het gebied van netwerkbekabeling de afgelopen vijf jaren een dynamische groei door. Dit mede dankzij 30 marketingdivisies die zijn verspreid over de vijf continenten. De planning voor het Aziatische distributiecentrum startte in november 2007. De keuze voor Singapore als vestigingsplaats had een aantal redenen, waaronder de geografische ligging, de excellente logistieke verbindingen met het internationale transportnetwerk en de duidelijke en eenduidige wetgeving ter plaatse.
Logistiek en productie
De oplossingen die in Singapore worden geproduceerd, zijn bestemd voor de Aziatische markt. De productie van de artikelen in het standaard productportfolio van R&M en van producten die hoogwaardige technische expertise vereisen, blijft in Zwitserland plaatsvinden. Eind 2009 zal er een nieuw productie- en logistiek centrum in het Zwitserse Wetzikon worden geopend.
Als de economische ontwikkelingen het toelaten, zal R&M de logistieke activiteiten zoveel mogelijk verplaatsen naar de betrokken regio’s, waarbij de nadruk ligt op verbeterde dienstverlening, kortere levertijden, uitgebreidere mogelijkheden voor klant- en regiospecifieke producten en geoptimaliseerde transportkosten.
Het internationale kwaliteitsborgingsprogramma garandeert dat er geen concessies gedaan worden aan kwaliteit, ook als de productie van klant- en regiospecifieke oplossingen verder decentraliseert.
India en China: de groeimarkten van Azië
India en China zijn veruit de grootste groeimarkten in Azië, direct gevolgd door Korea, Taiwan en Japan. Op die markten realiseert R&M een omzet van 30 miljoen Zwitserse franc. R&M breidt de marketing- en verkoopinspanningen in de afzonderlijke landen steeds verder uit. Daarbij tekent het zich steeds duidelijker af, dat niet alleen westerse ondernemingen daar investeren in professionele netwerkinfrastructuren; de snel groeiende Aziatische klantenkring van R&M omvat inmiddels ook lokale bedrijven en (semi-) overheden. India kenmerkt zich vooral door een sterk groeiende (semi-) overheidssector. Om daaraan tegemoet te komen zullen ook in India productiefaciliteiten worden gerealiseerd voor producten voor glasvezelnetwerken.