Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

“Omzet belangrijk voor Platinum-partner”

15 oktober 2008 - 13:51ActueelInnovatie & TransformatieCitrix
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

Rob van der Hoeven van Citrix vindt kennis belangrijk voor Platinum-partners maar ze moeten ook aan omzeteisen voldoen. De area vice president Benelux van de softwareleverancier reageert op de stelling van SoftwareONE-directeur Harry van der Voort die vindt dat partners de hoogste status ook verdienen als ze het voorbereidende werk voor een licentieverkoop doen.

Citrix kijkt bij de toekenning van de Platinum status zowel naar de kennis die aanwezig is bij de partners als de omzet die ze halen. "Persoonlijk vind ik de kwaliteitseis belangrijker dan de omzet maar wie Platinum-partner wil worden moet onze software toch ook zelf verkopen. Partners die bedrijven alleen adviseren, zoals Login Consultants, kunnen de system integrator-status krijgen. Partners die wel voldoen aan de omzetcriteria maar niet voldoende kennis in huis hebben worden toch afgewezen voor de Platinum-status."

Van der Hoeven stelt dat succesvolle partners werken volgens een vast rijtje van vier trefwoorden. "Je kunt in mijn ogen alleen groeien als je eerst kijkt naar je kennis en dan naar je kunde. Wanneer je dat doet stijgt eerst je omzet en vervolgens je winst. Wie niet investeert in kennis is in mijn ogen ‘pennywise, poundfoolish’. Op korte termijn kun je misschien goedkoper werken dan je concurrent maar over een jaar sta je met lege handen omdat klanten overlopen naar iemand die wel weet waar hij over praat."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Voorbereid op de bouwplaats van de toekomst

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Richard Turk
    Innovatie & Transformatie

    Dit weegt de jury mee bij de categorie Customer Experience van de Computable Awards 2025

    AchtergrondCarrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    OpinieData & AI

    Het is niet alles goud wat er blinkt: belang van pragmatisme rondom ai

    OpinieInnovatie & Transformatie

    20 jaar tech: 10 lessen in leiderschap en groei

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Van edge naar enterprise: hoe Nederland toekomst van ai vormgeeft

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs