Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Consumentenautoriteit beboet KPN

Meer geld
02 november 2009 - 01:22ActueelCloud & InfrastructuurKPN

De Consumentenautoriteit heeft KPN een boete opgelegd van 9500 euro voor het niet correct informeren van consumenten over hun rechten.

In de bevestigingsbrief die een aantal van de nieuwe abonnees van KPN ontving stond de bedenktijd niet correct vermeld. Na het afsluiten van een overeenkomst via verkoop op afstand – per telefoon of internet – heeft de consument recht op een bedenktijd van zeven werkdagen na ontvangst van de bijbehorende schriftelijke informatie. In de bevestigingsbrief die KPN aan nieuwe abonnees stuurde, stond een bedenktijd vermeld van zeven werkdagen na dagtekening van de brief. Marije Hulshof, directeur Consumentenautoriteit: "Bij koop op afstand is de bedenktijd van groot belang voor de consument. Op basis van de ontvangen informatie kan hij zich een volledig beeld vormen van de dienst en de verplichtingen die daaruit voorvloeien. Het inperken van de bedenktijd is het inperken van consumentenrechten."

Achtergrond
Deze zaak is bij de Consumentenautoriteit onder de aandacht gebracht door Tele2, Atlantic Telecom en Pretium Telecom. Zij verzochten de Consumentenautoriteit tegen KPN op te treden omdat KPN volgens hen een aantal overtredingen van het consumentenrecht zou plegen. Uiteindelijk is na onderzoek gebleken dat op het punt van de vermelding van de bedenktijd er inderdaad sprake was van een overtreding die de belangen van consumenten kan schaden. KPN heeft inmiddels de overtreding erkend en beëindigd. Voor het overige heeft de Consumentenautoriteit geen overtredingen door KPN geconstateerd.

KPN kan bezwaar en beroep aantekenen tegen het besluit van de Consumentenautoriteit.

 

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Schaduw-ai en het risico voor organisaties

    Software & Development

    Vibe coding en het lot van de developer

    Cloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Open Dutch Fiber slaan handen verder ineen

    EU digitale
    Cloud & Infrastructuur

    Nederland in Europees consortium voor digitale gemeenschapsgoederen

    Software & Development

    Verkeerde configuratie bij Azure leidt tot veel storingen

    Nexperia
    Cloud & Infrastructuur

    Nexperia-topman wilde 40 procent personeel in Europa ontslaan

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs