Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Callcentra werken aan werkgeversorganisatie

08 oktober 1998 - 22:00AchtergrondCarrière
Michiel Couzy
Michiel Couzy

De tien grootste callcentra in Nederland zijn momenteel in bespreking over de vorming van een werkgeversorganisatie.

De partijen verwachten de samenwerking binnen vier weken officieel te presenteren. Dit zegt algemeen directeur T. Walraven van Service Netwerk Telefoondiensten (SNT), leverancier van callcenterdiensten. De belangrijkste taak van de nieuwe organisatie vormt het verbeteren van het imago van de branche. "De sector wordt steeds professioneler. Hier hoort een werkgeversorganisatie bij."

Vakbond

Vakorganisatie CNV vestigde een maand geleden de aandacht op de arbeidsvoorwaarden -en omstandigheden bij callcentra. Volgens de vakbond laten deze nog veel te wensen over. Inmiddels heeft CNV een aantal callcentra bezocht. Voor bestuurder John Koudys is dit reden de resultaten ietwat te nuanceren. "Bij de grote bedrijven zijn de arbeidsvoorwaarden -en omstandigheden redelijk tot goed, maar het kan nog beter." De resultaten gelden volgens Koudys voornamelijk voor de kleinere bedrijven. Walraven ziet het CNV-rapport voornamelijk als een discussiestuk. "Als je het verder gaat ontleden, dan blijft er niets van over. Onze mensen zijn enorm belangrijk. We zorgen dan ook goed voor ze."

Cao

CNV streeft naar een cao voor de callcentra. De overeenkomst zou dan algemeen verbindend moeten zijn, dat wil zeggen dat de cao voor de hele sector geldt, zodat ook de kleine cowboy-bedrijven aan het akkoord gebonden zijn. Walraven noemt een algemeen geldende cao een ‘utopie’. Volgens hem komen callcentra in vrijwel alle bedrijven voor, hetgeen een branchebrede cao onmogelijk maakt. "Maar ja, de vakbonden proberen natuurlijk leden te werven in onze branche. En het product dat ze kunnen verkopen is een cao."  MC
 

Meer over

NetwerkenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Handen
    ActueelSoftware & Development

    Workday en Randstad slaan handen ineen

    ActueelCarrière

    Veroordeelde ASML-spion overtrad sancties en pleegde computervredebreuk

    AchtergrondCarrière

    OR kritisch, UWV vastberaden: start reorganisatie met ‘Verandermotor’

    British Post Office
    AchtergrondOverheid

    Britse postkantoorschandaal: Fujitsu-software leidde tot rechtsdwalingen met tragische gevolgen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: groeigeld voor Conpend en Basetime, Odin koopt Assyst (en meer)

    Beursvloer Cybersec Netherlands
    EventsSecurity & Awareness

    Waarom Amerikaanse techreuzen geen soevereiniteit kunnen garanderen

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs