Hieronder vind je allerlei tips op het gebied van Telecom. Heb je ook tips? Stuur dan een e-mail met toelichting naar lezers@computable.nl.
Doe de telefooncentrale de deur uit
Jan Peter Kalksma
Directeur
OneXS
"Jaarlijks besteden duizenden bedrijven elk honderden uren aan de zoektocht naar de ideale telefooncentrale, gevolgd door een meestal tijdrovende en frustrerende implementatie. De wensen van 80% van de bedrijven zijn echter gelijk en telecom is inmiddels ook prima als een dienst af te nemen: CaaS ofwel Communications as a Service. U hoeft niets meer te investeren, maar betaalt een vast bedrag per medewerker per maand. Bovendien verlopen implementaties veel sneller, is er nooit meer onder- of overcapaciteit en hoeven gebruikers zich geen zorgen te maken over back-ups en upgrades. Kleinere organisaties kunnen profiteren van functionaliteiten die normaliter veel geld kosten, zoals vast-mobiel integratie en voice mail to e-mail. "
VoIP met wat u hebt
Harm Overgoor
Directeur
NetFirst
"Organisaties die willen migreren naar VoIP hoeven niet per se hun bestaande telefooncentrale bij het vuil te zetten. Dankzij het Unified Communications portfolio van Microsoft is VoIP te implementeren in bestaande omgevingen. Telefooncentrale en -toestellen kunnen behouden blijven, ofwel: "If it ain't broken, don't fix it." Met Microsoft Office Communications Server worden mogelijkheden als Instant Messaging, Video conferencing, Presence Management en Unified Messaging toegevoegd. Dit betekent dat organisaties per geïnvesteerde euro meer terugkrijgen."
Telefoon is geen verwarming
Harm Overgoor
Directeur
NetFirst
"Wij komen nog al eens tegen dat telecom in hetzelfde rijtje staat als verwarming, beveiliging en de kopieermachine, terwijl iedereen weet dat bereikbaarheid voor de meeste organisaties van levensbelang is. Een uurtje geen e-mail is meestal geen probleem, vijftien minuten zonder telefoon is onacceptabel. En dat terwijl it-budgetten vaak een veelvoud zijn van die van telecom. Telecom is meestal de belangrijkste applicatie ter ondersteuning van de processen van organisaties en verdient daarom ook die aandacht."