De employee engagement-app van 2daysmood verstuurt wekelijks een anonieme survey naar medewerkers door de gehele organisatie die maar vijftien seconden duurt. De tool verzamelt betrouwbare, real-time data. Over hun stemming op het werk, maar bijvoorbeeld ook over waardering van leiderschap en werk-privé balans. De app heeft tot doel om de betrokkenheid en het geluk van medewerkers in kaart te brengen. Dit keer uitgelicht: 2daysmood.
Wanneer en hoe zijn jullie ontstaan?
In 2015 bedacht oprichter Jan Pronk gebruiksvriendelijke en stabiele software die ervoor zorgt dat organisaties sterker worden. Niet alleen op technisch, maar ook op menselijk gebied. Dit idee vond zijn oorsprong in Jan’s oude werkomgeving waarin hij vaak zag dat ondoordachte besluiten van het management de werksfeer flink omlaag haalden. Toen er niet naar de klachten van medewerkers geluisterd werd, zag hij toe hoe ze hun werkgeluk bij andere organisaties zochten. Zodoende startte hij 2daysmood, met oog op het verbeteren van de huidige arbeidsfeer zodat medewerkerstevredenheid kon bloeien. Want tevreden medenemers maken tevreden klanten.
Hoe ziet het ondernemersteam eruit en hoe gaan jullie het team verder laten groeien?
2daysmood bouwt aan een wereld waarin alle organisaties floreren door gelukkige medewerkers. Wij zijn bevlogen experts met verschillende leeftijden, ervaringen en unieke kwaliteiten. Wij delen onze passie voor positieve psychologie, ondernemerschap en werkplezier in 2daysmood en daarbuiten. Dit doen we met onze complete aanpak: analyse, aandacht, acties en advies, helpen wij graag om onze tool maximaal te benutten en bedrijfsdoelstellingen te realiseren.
Welke technologieën zetten jullie in en hoe/waarom doen jullie dat?
2daysmood biedt een full-service aanpak. Onze app verzamelt via smartphone of mail anonieme real-time data over stemmingen en vijftien drijfveren van ‘employee happiness’. Met een response rate van 75 procent creëren bedrijven een continue feedback loop met hun medewerkers. De data is direct beschikbaar in slimme online dashboards en automatische wekelijkse rapportages. Hierin kunnen teams en managers trends en actuele thema’s rondom stress, werkgeluk en drijfveren analyseren. De resultaten bevatten bovendien grondige kennis en aanbevolen acties van onze organisatiepsycholoog, hr- en veranderingsexpert. Onze vragenmodules zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en sluiten bovendien goed aan op de thema’s van bestaande tevredenheidsonderzoeken.
Wat is de belangrijkste markt waarop jullie je concentreren en waarom is dat?
2daysmood helpt organisaties wereldwijd in vrijwel alle sectoren. Iedere manager of directeur zou volgens ons aandacht moeten besteden aan een positieve werkomgeving en het welzijn van medewerkers. In de moderne samenleving zijn onderwerpen als werk/privé-balans, werkstress en burn-outs zeer actueel. Ook de arbeidsmarkt is krap, de war on talent is volop bezig. Het kan lastig zijn goed personeel vast te houden en nieuwe specialistische talenten aan te trekken. Met name in sectoren zoals detachering, techniek en ict, maar ook bij organisatieveranderingen, fusies en overnames is het meten en hoog houden van de medewerkerstevredenheid essentieel.
Wat hebben jullie nog nodig om jullie business volwassen te laten worden?
2daysmood probeert om organisaties over de hele wereld en in verscheidene sectoren een handje te helpen. Wij willen dat onze vijftien seconden survey wordt ingezet in bedrijven die vooruit durven te kijken naar nieuwe hr-technologieën om werkgeluk te kunnen optimaliseren. Hoe voelen medewerkers zich op de werkvloer? Is er een hoge mate van stress of juist bevlogenheid? Zijn er trends zichtbaar of specifieke gebeurtenissen? Wat wij nodig hebben is het opbouwen van langdurige relaties met bedrijven die op een innovatieve manier aandacht willen besteden aan een positieve werkomgeving en het welzijn van medewerkers.