Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Innovatie als bindende factor

De diverse digitale transformaties in ons dagelijks bestaan gebeuren gelijktijdig én snel. Deze maatschappelijke uitdagingen van vandaag vragen om digitale oplossingen van morgen. De basis hiervoor legt Eurofiber met een open, toekomstvaste digitale infrastructuur.

De digitale infrastructuur en dataverbindingen die Eurofiber realiseert, zijn van cruciaal belang voor onze economie en samenleving. “Tegelijkertijd zijn we relatief onzichtbaar voor het grote publiek”, vertelt Yvonne van Rees Vellinga, HR Director Eurofiber. Die onzichtbaarheid is betrekkelijk. De Nederlandse overheid kende Eurofiber de status toe van ‘vitale infrastructuur’ en op de arbeidsmarkt is het een geliefde werkgever.

Eurofiber startte in 2000. Inmiddels beschikt het over een eigen glasvezelnetwerk van ruim 31.000 kilometer in Nederland en België en vijf datacenters. Klanten kiezen zelf de benodigde diensten, toepassingen en aanbieders en gebruiken oplossingen voor interconnectiviteit uit bijna alle hoogwaardige carrierneutrale datacenters in de Benelux. Eurofiber gaat voor ‘fan customers’ en is met een NPS van +32 goed op weg.

GROTE AMBITIE

"‘ Innovatie kent bij ons veel gezichten; dat gaat perfect samen met onze groeiambitie’"

Groei, innovatiekracht en samenwerken vormen de pijlers van Eurofiber. CIO Steven Klockaerts: “Innovatie kent bij ons veel gezichten. Ons innovatieteam speelt in op markttrends en ontwikkelt nieuwe diensten en producten, zoals Secure Cloud Connect en connectiviteit voor edge computing.” Maar Eurofiber creëert ook start-ups in een garageboxmodel, zoals DCspine. Daarnaast daagt de organisatie medewerkers uit om traditionele problemen op een digitale manier op te lossen.

Klockaerts: “We hebben een technologievisie uitgewerkt die in drie fasen naar een Digitaal Eurofiber-platform toewerkt. Zo vullen we de belofte in om ‘digital all the way’ te gaan en bedrijfsprocessen te automatiseren. Steeds met een gebalanceerde digi-humaninteractie op maat van de klant. Het is een ambitieus plan, maar gaat perfect samen met onze groeiambitie.”

INSPIREREN

De dienstverlening is ondergebracht in Eurofiber Nederland, Eurofiber België, Dataplace, UNET en DCspine. Met 350 medewerkers is Eurofiber een relatief kleine organisatie; de werkzaamheden en de impact zijn indrukwekkend. Klockaerts: “Talenten weten ons goed te vinden. Zowel vanwege onze marktstrategie als onze purpose en daaruit volgende cultuur. Medewerkers krijgen veel autonomie en ruimte om zich te ontwikkelen. De samenwerking tussen de verschillende afdelingen is groot en dat inspireert.”

Van Rees Vellinga: “Alle medewerkers weten wat hun bijdrage is aan onze langetermijndoelstellingen en waarop zij zich kunnen ontwikkelen. Ondertussen koesteren we de cultuur van een kleine organisatie en doen we veel aan binden en boeien in digitale omgevingen. Als je daarvan houdt, zit je bij de beste.”

Meer informatie over werken bij Eurofiber? Bekijk de website. 

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-12-13T13:08:00.000Z
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.