Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

PCI – meer dan IT

Complexe IT eenvoudig toegankelijk maken

Dit artikel delen:

Je zou het bijna vergeten, maar IT is bedoeld om ons te ontzorgen. Helaas verliezen organisaties juist veel tijd en energie bij het uitrollen van IT-ambities. ‘Doodzonde’, zegt Bas Kamphuis, CEO van PCI. ’Wij zorgen dat je thuis, onderweg en op kantoor makkelijk kunt werken. Zo simpel is het. We brengen al onze kennis en services samen in onze drijfveer: All to keep you going.’

Nederland evolueert in snel­treinvaart. Deze digitale ver­snelling vraagt veel aandacht van organisaties en beslissers. PCI weet wat hiervoor nodig is. In dit ex­clusieve gesprek met founder en CEO Bas Kamphuis duiken we in de wereld van PCI en het succes. Bas: ‘Iedere dag wordt de digitale werkplek geavanceerder terwijl de gemiddelde werknemer hier nog niet optimaal ge­bruik van maakt. We leveren daarom niet alleen de producten en services, maar trainen medewerkers om alles uit deze diensten te halen. We willen IT eenvoudig maken en data veilig beschikbaar stellen’.

AL HET POTENTIEEL BENUTTEN

Het lijkt zo eenvoudig als een top­scoorder weer raak schiet. We hebben niet voor niets meer dan 17 miljoen coaches in Nederland. Kenners weten wel beter. Spelen in de top vereist jarenlang training en veel tech­niek. Kennis van IT is vergelijkbaar ingewikkeld. Achter de applicaties en managed services zit zoveel potentieel verstopt dat het doodzonde is als je dit niet maximaal inzet. Bas: ‘De ideale werkomgeving is complex qua techniek, maar supertoegankelijk en veilig in gebruik. Dat is een van de sleutels van ons succes. Zo kunnen opdrachtgevers focussen op het eigen werk, worden medewerkers niet afgeleid door IT-problemen en blijft de organisatie competitief in de eigen branche. We faciliteren door slimme IT, de groei van onze opdrachtgevers.’

GROEI BLIJFT CENTRAAL STAAN

Het afgelopen jaar was ook voor PCI een spannende tijd. Er is veel aan­dacht geweest voor de exploderende klantvraag rond het thuiswerken. Bas: ‘De enorme inzet van onze medewer­kers heb ik daarin zeer gewaardeerd. We zijn 24/7 beschikbaar en altijd bij de opdrachtgever in de buurt. We wilden in dat vreemde jaar alle aan­dacht aan onze bestaande opdracht­gevers geven en hebben acquisities uitgesteld. We zetten wel onvermin­derd in op Double Digit Growth. De gerealiseerde groei komt doordat we de ambities van de klant faciliteren. Bijvoorbeeld door samen de cloud first strategie uit te werken. Dat wordt beloond in klanttevredenheid waarbij een 9 de norm is. We maken de bestaande IT-omgevingen zoveel mogelijk cloud-ready of hybride. Dat vereist kennis die met ongeveer 500 gespecialiseerde mensen over verschillende locaties in het land ruim aanwezig is. Onze mensen zijn zeer gedreven, gecertificeerd, hebben de juiste licenties en verrassen de klant. De bijbehorende ISO-certificaten en NEN-normen zijn voor PCI vanzelf­sprekend.’

FLEXIBEL OP-EN AFSCHALEN

Die groei komt ook door de flexibele contracten met opdrachtgevers. Anders dan vele anderen werkt PCI indien gewenst met een vast maandbedrag op basis van de vraag bij de organisatie. Dat blijkt een van de grootste groeiredenen te zijn. Kamphuis: “Vaak schalen ze op, soms schalen ze af. We bewegen mee met onze relaties. We zien hierdoor een grote toestroom van opdrachtgevers die voorheen last hadden van langdu­rige contracten. Juist in zo’n vreemd coronajaar is dit voor klanten een zeer prettige werkwijze. Zo nemen we alle hobbels weg en faciliteren servicegericht de digitale transitie van onze opdrachtgevers. Dat is een mooi voorbeeld van onze visie op XLA (Experience Level Agreements).”

DIGITALE TOTAALERVARING

PCI heeft de afgelopen jaren door acquisities een breed en regionaal geworteld IT-landschap gecreëerd. De vraag stijgt naar volledig geïmple­menteerde cloud-of hybrideomge­vingen, cloud-adoptie, implementatie van Office365, Desktop-as-a-service en hightech vergaderruimtes. De combinatie van bestaande producten en diensten leidt zo tot een digitale totaalervaring. Nu wil het bedrijf uitbreiden met niches en groeien in gespecialiseerde diensten. Er is veel innovatie in ‘managed services’. Bas: ‘De security die daarbij hoort is onze topprioriteit. Altijd overal online bereikbaar betekent dus tegelijk altijd secure werken. Ook als medewerkers via BYOD connected zijn. Bedrijfs­data, maar ook cliëntgegevens zoals het werken met het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) vraagt om excellente security-oplossingen die wij al op duizenden werkplekken implementeren. Een goed voorbeeld is het Medisch Spectrum Twente. Daar werkt PCI mee aan het ontwikkelen van een nieuw werkplekconcept. Het werkplekconcept wordt breed omarmd en past exact bij het werken in de zorg.’

TOEKOMSTVISIE

"“DE ENORME INZET VAN ONZE MEDEWERKERS HEB IK DAARIN ZEER GEWAARDEERD. WE ZIJN 24/7 BESCHIKBAAR EN ALTIJD BIJ DE OPDRACHT¬GEVER IN DE BUURT”"

Bas Kamphuis weet PCI uit te bouwen als dé marktleider met 27% markt­aandeel over de totale dienstverle­ning. Er is in vier jaar tijd 100 miljoen euro omzet bijgekomen. Het bedrijf blijkt een stabiele partner op korte en lange termijn. Onder het motto All to keep you going zijn vier business units actief. IT, Print, Audiovisueel en Supplies. Zo is PCI totaalleverancier en kent het de markt door en door. We zien dat de mix tussen het aan­bieden van technische oplossingen en de vraag naar eenvoudig gebruik steeds meer gaat leven’. Deze ambities worden alleen waargemaakt met de allerbeste professionals. Bas: ‘Er wordt stevig ingezet op de werving van erva­ren collega’s. Het helpt natuurlijk dat we in 2020 wederom zijn verkozen tot de groep ‘Best Managed Companies’ van Deloitte. En we staan in de Top 5 van Beste ICT Werkgevers bij de Com­putable Career Guide. Daarbovenop kwam ook nog eens het winnen van de HPE SMB Partner of the year 2020. We willen er in 2021 weer zo’n mooi jaar van maken. Dat begint in ieder geval al met groot nieuws. We openen een gloednieuw Experience Center in het oosten van Nederland. Dat wordt echt een complete IT Experience Inspiration voor klanten en medewer­kers waar we binnenkort meer over bekendmaken.’

PCI is marktleider op het gebied van informatie- en communicatieoplossingen en helpt oganisaties verder met IT. PCI is snelgroeiend, merkonafhankelijk en realiseert een omzet van 130 miljoen euro per jaar. Bekende klanten van PCI zijn: GGZ, Ajax, Medisch Spectrum Twente,TKF, Johma, SHELL, Euromast, ID&T en GGD.www.pci.nl

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-05-10T16:51:00.000Z