Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Versnel innovatie met Co-creatie workshops

28 januari 2020 - 14:054 minuten leestijdAdvertorialInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

De beste oplossingen ontstaan door Co-creatie. Fujitsu heeft hiervoor speciale workshops waarin experts op basis van een bewezen methodiek samen met klanten op zoek gaan naar technologische oplossingen voor concrete uitdagingen.

Veel van de grootste vraagstukken van de wereld richten zich op drie procent van het aardoppervlak. Dit zijn de stedelijke gebieden, samen goed voor tachtig procent van de energieconsumptie en 75 procent van de stikstofuitstoot. Technologie kan deze steden duurzamer maken, maar ook veiliger en socialer. Bijvoorbeeld door het aantal van twee miljoen jaarlijkse doden door vervuiling terug te dringen. Of door ruimte te vinden voor de enorme verwachtte groei, vooral in opkomende economieën.

Samen op zoek naar oplossingen

Tijdens de Fujitsu Distinguished Engineers (FDE) conferentie in Berlijn bogen 270 van Fujitsu’s slimste geesten zich over deze problemen. Samen gingen zij op zoek naar oplossingen, die samenhangen met het duurzame ontwikkelingsdoel van de Verenigde Naties om steden leefbaarder te maken. Dit deden zij verdeeld over 27 teams, waarvan elke zich richtte op een van de volgende grote steden: Berlijn, Tokyo en Bangalore.

Deze steden bezitten de drie archetypische kenmerken van stedelijke gebieden overal ter wereld. Tokyo als megastad, Bangalore met haar snelgroeiende IT-landschap en Berlijn als een wat meer traditionele stad. Het mooie van de exercitie tijdens de FDE-conferentie is dat het meer is dan alleen een leuke opdracht voor de congresbezoekers. De bedoeling van Fujitsu is om niet alleen het winnende idee, maar alle bedachte concepten de komende tijd te evalueren en het liefst in praktijk te brengen. Zo komt het doel van duurzame steden een stuk dichterbij.

Van idee naar oplossing in een dag

Design (Fujitsu HXD) workshops. Een klantteam bestaande uit een diversiteit van mensen werken hier in een korte periode – een halve of hele dag – onder begeleiding aan een oplossing voor vraagstukken die voor hen van belang zijn. Daarbij kunnen zij kiezen uit een breed scala aan onderwerpen en thema’s waar Fujitsu bewezen capaciteit kan aantonen. De workshops ondersteunen de digitale transformatieagenda van bedrijven en helpt hen implementatieprocessen te versnellen. Fujitsu onderscheidt zich dankzij de HXD-methodologie, een unieke vorm van ‘ontwerpdenken’ ontwikkeld in Japan. Het doel van deze methodologie, uitgevoerd door ervaren trainers, is om sneller innovatieve concepten te creëren dan mogelijk zou zijn als deze mensen in afzondering zouden werken.

De HXD workshops vinden meestal plaats in de Digital Transformation Centers (DTC) in Tokyo, Osaka, München, Londen, New York en Sydney of in een lokale Fujitsu ‘Co-Creation Space’ die tevens speciaal is ingericht om even los te komen uit de dagelijkse beslommeringen en creativiteit in ieder mens naar boven te halen. Het is ook mogelijk om op andere locaties deze Co-creatie workshops te organiseren, bijvoorbeeld bij klanten of zelfs on-site bij een specifiek project. Het meest succesvol zijn de workshop als deze bezocht worden door mensen die niet alleen beslisser zijn in hun organisatie (of beslissend, in geval van bijvoorbeeld een IT-manager), maar ook in staat zijn om creatief te denken en samen te werken met collega’s en partners. En misschien wel het beste nieuws: sinds kort zijn ze ook mogelijk in Nederland (Maarssen).

Co-creation zelf ervaren?

Op woensdag 18 maart a.s. organiseert Fujitsu in Maarssen een ontbijtsessie Digital Transformation. Na een korte presentatie over hoe Co-creatie uw digitale transformatie kan versnellen, is er een korte Co-creation workshop waarin u zelf de mogelijkheid heeft om de methodologie en digitale equipment te ervaren waarmee we samen in staat zijn om innovatieve concepten te creëren die de snelle ontwikkeling van een Minimum Viable Product (MVP) mogelijk maken.

Bekijk het programma van de ontbijtsessie of schrijf u direct in: www.fujitsu.com/nl/digital-transformation-ontbijtsessie.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs