Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Het abonnementsmodel als stabiele basis voor voorspelbare inkomsten

05 oktober 2020 - 08:503 minuten leestijdAdvertorialInnovatie & TransformatieExact
Redactie Computable
Redactie Computable

Je ziet het steeds vaker terugkomen op de markt: abonnementen. Niet alleen op de sportschool of een tijdschrift, maar ook op scheermesjes, bloemen en maaltijdboxen. Bedrijven als HelloFresh en Amazon Prime spelen hier handig op in. Ook op de zakelijke markt is dit zichtbaar en wint het abonnementsmodel snel terrein. Maar wat zijn de voordelen van dit model en wat kun je er als bedrijf mee?

Populariteit van abonnementen

Abonnementen zijn populair, omdat de hedendaagse consument hiermee wordt ontzorgd. Je hoeft je geen zorgen te maken over bijvoorbeeld de boodschappen of je afvragen of er vanavond wel iets op tv is. Dit krijg je automatisch geleverd, door het abonnement. Voor bedrijven biedt het abonnementsmodel zekerheid in onzekere tijden en garandeert het een meer voorspelbaar en terugkerende omzetstroom. Daarnaast is de vaste klantrelatie een mooie basis voor cross- en upselling.

Trends op abonnement-gebied
Uiteraard zijn abonnementen aan mode onderhevig, dus ook hierin zie je verschillende trends.

  • Alles-als-een-service. Ook bekend als Software as a Service, oftewel SaaS. Het product staat niet centraal, maar de totaaloplossing als dienst om in de behoefte van de consument te voorzien. Een bekend voorbeeld is het Microsoft Office softwarepakket.
  • Duurzaamheid. In dit geval wordt de consument geen eigenaar van het product, maar gebruikt het en geeft het dan weer terug. De leverancier zorgt vervolgens voor recycling. Mud Jeans is hierbij een goed voorbeeld, met Lease a Jeans.
  • Verschillende vormen van pricing. De consument zit tegenwoordig niet meer vast aan een maandelijkse betaling van een abonnement. Dit kan nog wel, maar ook betalen per use is in opkomst.
  • Packaging. Je biedt de consument het abonnement in meerdere pakketten, waarbij de verschillende pakketten meer of minder opties heeft waar de consument gebruik van kan maken. Spotify is hierin een grote voorloper.

Ook op de zakelijke markt
Abonnementen alleen interessant voor praktische zaken, zoals een streamingsdienst? Zeker niet, ook op de zakelijke markt wint het abonnementsmodel aan terrein. Zo bestaan er abonnementen voor online boekhoudmodules, verwerking van de administratie of het doen van aangiften.

Werkzaam in de zakelijke dienstverlening?
Werk jij voor of ben je eigenaar van een bedrijf dat werkzaam is in de zakelijke dienstverlening? Wie weet is het aanbieden van een abonnement wel wat voor jou. Wil je weten hoe je dit aanpakt? Van 2 t/m 6 november organiseert bedrijfssoftwareleverancier Exact, Exact Live – the virtual edition. Tijdens dit evenement kun je onder andere deelnemen aan een sessie over het werken met abonnementen. 

Experts en ondernemers aan het woord
Tijdens de sessie op 5 november vertellen deskundigen en ondernemers over hun ervaringen met het werken met abonnementen en proberen ze je te inspireren. Hierbij gaan ze in op zowel de voordelen als de valkuilen, en geven ze meer uitleg over de verschillende mogelijkheden en trends.  

Ontmoeten, inspireren en kennis delen
Deze sessie is onderdeel van het uitgebreide programma van Exact Live, dat dit jaar verspreid over 5 dagen plaats vindt. Met sessies specifiek voor de zakelijke dienstverlener, de laatste productinnovaties, trainingen en inspirerende sprekers als Jan Peter Balkenende biedt Exact een interessant en veelzijdig programma. Bezoekers kiezen zelf welke sessies zij willen volgen. En dit alles online. Gelukkig betekent dit niet dat je geen kans krijgt om met andere bezoekers te netwerken of in contact te komen met deskundigen. Tijdens elke sessie krijg je de kans om vragen te stellen. Daarnaast kan je eenvoudig demo’s aanvragen en ontmoet je de partners van Exact op de virtuele beursvloer.

Meer weten?

Bekijk wat Exact Live jou te bieden heeft en schrijf je gratis in. Voor meer informatie, ga naar https://www.exact.com/nl/exactlive/programma/zakelijke-dienstverlening

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Teamvalue

    Partnerartikel
    Cloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een...

    Azure biedt organisaties schaalbaarheid, flexibiliteit en toegang tot een breed scala aan diensten. Toch zien veel organisaties hun kosten ongemerkt...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Wat maakt een bedrijf een échte High Performer?

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs