Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Alle vaste nummers de deur uit?

15 juni 2017 - 14:34AdvertorialCloud & Infrastructuur
Redactie Computable
Redactie Computable

De on premise telefooncentrale is voor organisaties een grote kostenpost. Wij merken dan ook dat steeds meer klanten overwegen om volledig over te stappen op mobiele telefonie. Slim idee of onverstandig? Mathijs Leenheer, Senior Product Manager Voice bij Tele2, legt het uit in dit blog.

De mogelijkheden en onmogelijkheden van vaste en mobiele telefonie

Alle vaste nummers en vaste toestellen eruit. Dat was de wens van een bedrijf waar ik laatst op bezoek was. “We moeten toch altijd mobiel kunnen werken en dan zijn we meteen van die dure centrale af”, zo was de redenering van de directeur in kwestie.

Een misverstand. Voor efficiënt mobiel werken heeft uw organisatie namelijk wel degelijk vaste nummers nodig. De dure eigen telefooncentrale is niet meer nodig, want de functies van een telefooncentrale kunt u eenvoudig afnemen als clouddienst. Of er ook fysieke vaste toestellen nodig zijn hangt af van de aard van de werkzaamheden binnen de organisatie.

Ook in gesprekken met andere klanten merk ik dat er nog steeds veel onduidelijkheid is over de mogelijkheden en onmogelijkheden van vaste en mobiele telefonie. Daarom heb ik in dit blog de feiten op een rij gezet.

Werken zonder vaste nummers levert de volgende problemen op:

  • Uw organisatie heeft geen vast aanspreekpunt meer. Op uw website staan 50 verschillende telefoonnummers vermeld. Of uw helpdesk is via 4 verschillende telefoonnummers te bereiken.
  • Medewerkers die uit dienst gaan nemen hun contacten (klanten) mee met hun mobiele telefoon.
  • Klanten kunnen geen contact leggen met de organisatie als hun contactpersoon ziek is of op vakantie is.
  • Een vast nummer wordt door (potentiële) klanten ervaren als betrouwbaar, een mobiel nummer als minder betrouwbaar.

Houd vaste telefoonnummers om mobiele telefonie slimmer te maken

Werken zonder vaste nummers werkt niet. Maar hoe moet het dan wel? Met vast-mobielintegratie combineer je de mogelijkheden van de vaste lijn en mobiele telefonie. Enkele voordelen:

  • Mobiel bereikbaar zijn via een vast nummer; 
  • Met mobiele toestellen wachtrijen instellen voor bijvoorbeeld de helpdesk; 
  • Klanten hebben een centraal nummer in de organisatie waar ze terecht kunnen.

Vast-mobielintegratie in de cloud

Geïntegreerde vaste en mobiele telefonie: De klantervaring in de houdgreep

De mogelijkheden van vaste nummers en de kansen van mobiel, maar zonder de hoge kosten van een eigen telefooncentrale. Dat is vast-mobiel integratie in de cloud.

Wilt u meer weten over vast-mobielintegratie en de beste oplossing voor uw organisatie, download dan hier het e-boek: De klantervaring in de houdgreep.

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    Filter
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Ddos-aanvallen (en waarom L3-filtering niet optioneel is)

    Handen, samenwerken, fusie
    ActueelOverheid

    Meer regie en samenwerking bij digitalisering overheid

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    ActueelCloud & Infrastructuur

    HPE-Juniper vormt blok tegen Cisco

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs