Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Spoelstra spreekt: Prutser

28 april 2010 - 07:07OpinieCloud & Infrastructuur
Jacob Spoelstra
Jacob Spoelstra

Er zijn twee redenen waarom je als ict-bedrijf een goede helpdesk nodig hebt. De eerste reden is omdat je een inferieur product of dienst levert, de tweede omdat je enorme prutsers als gebruikers hebt.

Hoe ik dit weet? Ik heb regelmatig te maken met ict-bedrijven die inferieure producten en diensten leveren en ik ben een enorme prutser als gebruiker. Ik lees geen handleiding, volg geen cursus maar ga direct aan de slag.

Zo ook met het UPC alles in één pakket. 100% installatiegarantie stond er op de doos. Ja, maar niet als Jacob het zelf gaat installeren. Jacob is namelijk niet zo handig. Als Jacob gaat klussen, zegt zijn vrouw altijd: zo ga je weer knutselen? Als Jacob door de Gamma loopt, ziet hij dat andere mensen wel kluskleren aan hebben. Jacob heeft gewoon oude kleren aan. Versleten oude kleren? Nee gewoon oude kleren uit de jaren tachtig. Jacob klust in een jasje met schoudervulling.

Helpdesk

En daarom moet Jacob ook de helpdesk van UPC bellen. En de helpdeskmedewerkers van UPC hebben wel een cursus gevolgd en hebben wel een handleiding gelezen. Sterker nog, zelfs hun antwoorden komen uit de handleiding.

Goedenavond, meneer Spoelstra waarmee kan ik u van dienst zijn? Uw verbinding doet het niet. Wat vervelend, onze excuses hiervoor maar ik ben er voor u om u te helpen. Zie je wel, denk ik, het ligt niet aan mij. Het zinnetje wat vervelend voor u, onze excuses hiervoor, komt inderdaad uit de handleiding voor de UPC-helpdeskmedewerker, want ik heb het de afgelopen week elke keer gehoord als ik een UPC-medewerker aan de telefoon had.

Op het moment van schrijven doet internet het wel, maar de tv niet. Dat is raar hè zeg ik tegen mijn vrouw. Internet doet het wel en de tv niet en het is dezelfde kabel. Och zegt ze. Zo'n jasje met schoudervulling is pas raar. Helemaal omdat 't nog getailleerd is ook.

Meer over

HelpdeskNetwerken

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Fokken met data

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Introductie van sase in het netwerk: eenvoudiger beheer en lagere kosten

    Handen
    ActueelSoftware & Development

    Workday en Randstad slaan handen ineen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Inzicht in kwetsbaarheden aanvalsoppervlak gaat voor budget

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Eigen datacenter, colocatie of cloud?

    7 reacties op “Spoelstra spreekt: Prutser”

    1. Peter Ambagtsheer schreef:
      28 april 2010 om 11:46

      Doet me denken aan de ‘golden oldie’:
      Welcome to the internet Helpdesk
      http://www.deadtroll.com/index2.html?/video/helldeskcable.html~content

      Login om te reageren
    2. Sven schreef:
      28 april 2010 om 11:48

      Ja, zo’n jasje heb ik ook nog. Maar ik zie er nog steeds niet uit. Vulling of niet. Wel handig bij het klussen hoor! Die schoudervullingen beschermen je toch tegen de scherpe randjes van de net gezaagde plankies en koperen leidingen. Alle zakken gevuld met gereedschappen, altijd direct voorhanden. Totdat ik van het trapleertje kletterde. Overal snijwonden, blauwe plekken en een verpleegster die medelijden had. Lijden is het, dat klussen. Toen ik de helpdesk van Ziggo belde, droeg ik ook dat jasje. Hielp niks. We kwamen er niet uit. De helpdesk had ook hulp nodig. Tegen de tijd dat de taille niet meer past zal het allemaal wel werken, hoop ik. Intussen maar tv via laptop.

      Login om te reageren
    3. Piet van Hees schreef:
      29 april 2010 om 08:36

      Prettig dat alles bij jouw in óf het ene, óf het andere vakje past. Maar ja als comedian mag je natuurlijk zwart-wit zijn.
      Normaal reageer ik nooit op colum’s. Soms zijn ze amusant, soms zetten ze je aan het denken, en anders? Ach zoals Clint al zei: “opinions are like…., everybody’s got one.”
      Kijk, nu ben ik al aan 3 keuzes en soms zijn colums het alle 3 tegelijk.

      Je doet alle software bedrijven en alle gebruikers te kort met die 2 keuzes. Een luisterend oor is soms voor mensen al genoeg om hun giga-frustratie-probleem tot normale proporties terug te brengen. Mensen zijn niet dom omdat ze niet de hele handleiding lezen, alleen als ze niet bellen en hun vraag niet stellen.

      Login om te reageren
    4. Joost schreef:
      1 mei 2010 om 14:00

      Jacob. Jassen haal je uit een winkel en krijg (erf) je niet van je grootvader/ vader. Of hebben ze je dat niet vertelt op school, of was je vader/grootvader ook een prutser, dan ben je goed te recht gekomen. Je maakt mensen aan’t lachen.

      Login om te reageren
    5. hypocriticus schreef:
      4 mei 2010 om 09:46

      Een professionele IT “lutser” weet dat ie dingen moet overlaten aan mensen die er meer verstand van hebben. Bedrijven die een ‘Doe Het Zelf’ aanbieding veranderen in “Zoek het zelf maar uit” pakketten veranderen de klantervaring van goedkoop in grote hoop.

      Login om te reageren
    6. John schreef:
      15 juli 2010 om 08:25

      Wat voel ik me gezegend. Ik heb al 9 jaar dezelfde ISP en nog geen 10 minuten downtime sinds ik van de kabel (@home) af ben naar ADSL.

      TV haal ik rechtstreeks van de satelliet, daardoor zie ik een doelpunt bijna twee hele seconden eerder dan mijn buurman 🙂 en begint ook het nieuwe jaar bijna twee seconden eerder terwijl we toch in dezelfde tijdzone wonen (noord-zuid-buurman).

      Nadeel is alleen dat de zeldzame leuke TV-programma’s ook twee seconden eerder zijn afgelopen.

      Maar goed: als Hollander het grootste voordeel: Ik kijk HD op meerdere TV’s voor de prijs die je bij UPC extra moet betalen, EXTRA, ja u leest het goed anno 2010.

      Internet ge-DHZ-ed, satelliet in eerste instantie ook. Hele installatie onlangs laten upgraden naar HD, nieuwe skottel op ’t dak en weer goed uit laten richten, dus deze keer maar door een Pro.

      Dus het kan wel, goed en goedkoop 🙂

      Login om te reageren
    7. Joke Bruis schreef:
      15 juli 2010 om 09:46

      Lachen. Maar begrijp het niet. Ben al 10 jaar een tevreden UPC-gebruiker. Eerst alleen kabel, nu ook TV en telefoon. Ja, ik heb een paar keer de helpdesk nodig gehad. Dan werd ik verrassend goed geholpen. Negatieve berichten over UPC komen in de meeste gevallen van download-koningen die zich miskend voelen in hun illegale handelingen. Zo, die zit.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs