Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Jacob Spoelstra

Spoelstra spreekt: De supertelefoon

13 januari 2010 - 11:41OpinieCloud & InfrastructuurGoogle
Jacob Spoelstra
Jacob Spoelstra

Succes in ondernemerschap is vooral van één hoofdrolspeler afhankelijk: de tevreden klant. Deze zin las ik laatst in een management boek van Robert J. Blom. Deze bewering klopt niet.

Als mijn vrouw een tevreden klant zou zijn geweest, had ze nooit zo veel kleren in de kast gehad. Ze koopt vooral omdat ze ontevreden is over haar huidige garderobe. In de ict is het niet anders waarom zijn we massaal over gestapt op Windows Vista? Precies XP en 95 waren we niet tevreden over. Waarom selecteren bedrijven om de paar jaar een nieuw bedrijfsinformatiesysteem? Precies ze zijn niet tevreden. En toen werd het crisis en kwamen we er achter dat we eigenlijk best wel tevreden waren met onze producten. En stopten we ineens met het aanschaffen van producten.

Het is dus zaak klanten ontevreden te krijgen want dan gaan ze kopen. Hoe je dat doet? Volg een cursus bij de Nederlandse Spoorwegen en je weet het. Maar er is nog een andere manier. Je kunt klanten ook ontevreden krijgen door de indruk te wekken dat ze achter lopen. Of dat ze iets missen waarvan ze niet wisten dat het bestond. Door met nieuwe snufjes aan te komen en dan bijvoorbeeld te zeggen: dit is de supertelefoon!

Nexus One

Google komt nu met haar eigen smartphone, de Nexus One. Zelf heb ik nog zo'n grote zwarte mobiele telefoon. Ik weet het typenummer niet eens maar er staat op de zijkant met grote letters: Miele er is geen betere. Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn telefoon omdat je er gewoon heel erg goed mee kunt bellen. En toch probeert Google mij te verleiden. Maar dat gaat natuurlijk niet lukken want ik ben niet van de gadgetgeneratie. Ik ben van de patatgeneratie en de patatgeneratie wil alleen nuttige producten waar ze weinig voor hoeven te doen.

Dus hou nou eens op met al die nieuwe mobieltjes waar je weet ik wel niet hoeveel megagigi veel mee kunt doen. Ik hoef geen 5 megapixel camera met led-flits op mijn telefoon. Ik wil gewoon bellen. En patat natuurlijk.

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Fokken met data

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Introductie van sase in het netwerk: eenvoudiger beheer en lagere kosten

    Handen
    ActueelSoftware & Development

    Workday en Randstad slaan handen ineen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Inzicht in kwetsbaarheden aanvalsoppervlak gaat voor budget

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Eigen datacenter, colocatie of cloud?

    11 reacties op “Spoelstra spreekt: De supertelefoon”

    « Oudere reacties
    1. hypocriticus schreef:
      18 januari 2010 om 10:14

      Jacob, in marketingtermen heb je de early adopters en jij zit bij de late majority. Met deze insteek liepen we nog in berevellen en waren onze wielen vierkant.

      Soms willen mensen bovenin de boom een prestigeproject omdat iets op papier mooier, sneller, beter en vooral ‘meer’ kan. Of daar vraag naar is… IT is niet zoals veel economische activiteit gebonden aan een juiste werking van de markt van vraag&aanbod. Soms helaas, soms gelukkig.

      Login om te reageren
    « Oudere reacties

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs