Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
videogame videospel gaming e-sports

VUB komt met opleiding e-sports-management

25 mei 2020 - 14:14ActueelCarrièreVUB
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

De Vrije Universiteit Brussel (VUB) richt vanaf volgend academiejaar een ‘expert class’ in e-sports-management in. De lessenreeks wordt verzorgd door gastdocenten, keynote-sprekers en influencers uit de e-sports-industrie en uit landen die al jaren trendsetter zijn: Denemarken, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Nederland.

E-sports of competitief videogamen is anno 2020 big business geworden. Net zoals bij sport komt er ook veel meer bij kijken dan het spel op zich. Naast de spelers zelf zijn er tal van sponsors, eventorganisatoren, technologie-, televisie- en andere (live)-streambedrijven die hun graantje wensen mee te pikken. De ‘expert class’ in e-sports-management aan de VUB focust zich in eerste instantie dan ook op de commercieel-economische invalshoek van deze sector. Het is de eerste universitaire opleiding in de Lage Landen die specifiek dit segment onder de loep neemt.

De cursussen starten aan de VUB vanaf 8 oktober en vinden elke donderdag plaats, veertien weken lang. De opleiding wordt gegeven binnen de faculteit Lichamelijke Opvoeding & Kinesitherapie, in de vakgroep bewegings- en sportwetenschappen. De expertklas is opgebouwd rond vijf belangrijke pijlers van e-sports. Dat zijn: de geschiedenis, de data (en bij uitbreiding ai), de verschillende events, de marketing en de impact op de samenleving.

Het postuniversitair getuigschrift Expert Class in e-sports-management wordt uitgereikt op basis van een paper die in mei 2021 wordt verdedigd voor een jury van vakexperts.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Esport e-sport league of legends
    ActueelCloud & Infrastructuur

    E-sport lucratief voor netwerkspecialisten

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Games en blockchains, wie schudt wie op?

    Vrouwen gaming computerspel winnen winnaar
    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Games-streaming: voorbode van meer?

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Ubisoft gebruikt ai om bugs in games te ontdekken

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Games op de werkvloer: wel of niet?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs