9 miljoen voor Amsterdamse medtech-startup Siilo

Door corona won de zorg-chat-app snel aan populariteit

Dit artikel delen:
Mobiele zorg m-health

De Amsterdamse startup Siilo heeft in zijn eerste investeringsronde negen miljoen euro (10,5 miljoen dollar) opgehaald. Het bedrijf, dat een chat-app voor zorgprofessionals ontwikkelde, wist onder meer Philips Health Technology Venture Fund te strikken. De missie van Siilo is het neerhalen van silo’s in de medische wereld.

‘Slack voor artsen’ wordt Siilo gekscherend genoemd, of een kruising tussen WhatsApp en LinkedIn. Zorgprofessionals kunnen ermee onderling de zorg voor hun patiënten coördineren en casuïstiek bespreken. Siilo biedt twee chat-applicaties en een toepassing om de beveiliging en compliance te beheren.

Philips

"Geef ons de app, dan bespreken we later de contracten"

Het jonge bedrijf sloot deze week een deal met een groep van drie investeerders. Een daarvan is Philips Health Technology Venture Fund, het onderdeel van Philips dat investeert in zorgtech startups en ze op weg helpt. De andere twee partijen zijn VC Heal Capital uit Berlijn en EQT Ventures uit Stockholm. 

De drie investeerders stellen negen miljoen euro beschikbaar. Het kapitaal is bedoeld voor verdere productontwikkeling en verdubbeling van het aantal afzetmarkten. Momenteel is Siilo beschikbaar in Nederland, België, Duitsland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk.

250.000 gebruikers

Naar eigen zeggen gebruiken meer dan 250.000 mensen de toepassing, onder meer in het ErasmusMC, UMC Utrecht en bij Buurtzorg. Sommigen zetten de oplossing alleen in voor intern overleg, anderen ook voor overleg met externe collega’s. Ze kunnen de app gebruiken voor het delen van scans en updates van patiënten. Het is ook mogelijk om groepen en samenwerkingsruimtes (‘spaces’) te maken.

Siilo werd in 2016 opgericht door Arvind Rao en Joost Bruggeman, die er de scepter zwaait. De corona-pandemie zorgde ervoor dat het aantal gebruikers van Siilo in maart en april verviervoudigde, meldt Bruggeman aan startup-site Sifted, onderdeel van de Financial Times. In die periode verdriedubbelde het aantal berichten dat via de app werd verstuurd.

Volgens Bruggeman duurt het normaal gesproken één tot anderhalf jaar voordat het management tot aanschaf van een dergelijke tool overgaat. ‘Nu zeggen ze: geef ons de app, dan bespreken we later de contracten wel.’

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Computable NEXT: voor en over tech-startups

Computable NEXT biedt een overzicht van Nederlandse tech-startups en geeft een inkijkje in de bedrijfsontwikkelingen die kenmerkend zijn voor deze jonge ondernemingen.


Vacatures Computable Next

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-07-31T12:23:00.000Z Diederik Toet
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.