Genesys levert onder andere een softwareplatform waarmee contact centers en klantenservices van organisaties beter in contact kunnen staan met klanten. Dit kan per vaste of mobiele telefoon en via internet, e-mail en social media. De software regelt het beheer van de klantenservice van de gehele organisatie.
OpenTouch
Met de overname van Genesys blijven alle achttienhonderd banen bij het bedrijf behouden. Sterker zelfs, het bedrijf zoekt nieuwe mensen voor verschillende functies, onder andere op de marketingafdeling. De softwareleverancier draaide in 2010 een omzet van een half miljard dollar. In 2012 gaat het bedrijf extra geld investeren in onderzoek en ontwikkeling (R&D). De productontwikkeling die nog samen met Alcatel-Lucent wordt gedaan, is vooral voor het product OpenTouch. Wel overwegen beide bedrijven in de toekomst voor de ontwikkeling van meer producten samen te werken.
Bij Genesys blijft directeur en bestuursvoorzitter Paul Segre aan, evenals het eerder aangestelde managementteam. Het Permira-fonds en Technology Crossover Ventures (TCV) zorgen voor financiële ondersteuning en strategisch advies om de organisatie verder te laten groeien. De investeringsmaatschappijen hebben niet de intentie om het overgenomen Genesys snel door te verkopen.
Alcatel-Lucent heeft vestigingen in honderddertig landen met een hoofdkantoor in Parijs. De netwerk- en telecomleverancier haalde in 2010 een omzet van zestien miljard euro.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: