Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Pega koppelt klantenservice, Facebook en Twitter

social media
04 juni 2019 - 13:07ActueelInnovatie & TransformatiePegasystems
Pim van der Beek
Pim van der Beek

Softwareleverancier Pegasystems introduceert koppelingen tussen de klantenservice-applicaties van Pega Costumer Service en populaire berichten- en chatdiensten zoals Facebook Messenger, Twitter Direct Messaging, Apple Business Chat, Google RCS en toekomstige kanalen. Dat maakt het bedrijf bekend tijdens een conferentie in Las Vegas.

Het softwarebedrijf: ‘Communicatie via chat en messaging neemt binnen customer service razendsnel toe ten opzichte van de meer traditionele spraakinteractie. Bovendien is het vrijwel onmogelijk om te voorspellen wat ‘het’ volgende kanaal zal zijn.’

Daarmee zegt het bedrijf zijn klantenservice-aanbod klaar te stomen voor een digitale transformatie waarin klanten direct contact kunnen opnemen via de chat- of berichten-app op hun mobieltje. Door te kiezen voor meerdere chat- en communicatieplatformen blijft de klantenservice bereikbaar voor meerdere doelgroepen. Afhankelijk van onder meer regio, leeftijd en achtergrond hebben gebruikers namelijk vaak een uiteenlopende voorkeur voor een bepaald platform.

Pegasystems: ‘Dit dwingt organisaties juist om zich nog meer te focussen op de end-to-end dienstverlening in plaats van het ontwikkelen van afzonderlijke apps voor elk kanaal.’ Pega Customer Service beheert centraal alle berichtkanalen, zodat bedrijven zelf geen afzonderlijke applicaties meer hoeven te bouwen voor elke nieuwe berichtvoorziening. ‘Door alle kanalen te koppelen aan een algemeen proces of klantdossier, kan men ervan uitgaan dat context en data de klant volgen ongeacht het kanaal’, stelt het bedrijf.

AI

Pega Customer Service is onderdeel van Pega Infinity. Dat is Pega´s aanbod aan cloudoplossingen voor de digitale transformatie van klantenservice en bedrijfsprocessen. Volgens de leverancier kunnen gebruikers met behulp van artificiële intelligentie (ai) inspelen op de behoeften van de klant en de klant koppelen aan de juiste mensen en systemen. ‘Zo kan automatisch worden doorgeleid naar een volgende interactie of volgend kanaal. Gebruikers kunnen alle klantinteracties volledig én centraal beheren.’

De koppelingen met de chat-  en berichtenplatformen werden aangekondigd tijdens PegaWorld 2019. Dat is een jaarlijkse conferentie die in 2019 van 2 tot 5 juni plaatsvindt in Las Vegas.

Meer over

AppsDienstenSocial media

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    Data & AI

    Banken zetten in op ai-agenten, maar echte doorbraak blijft uit

    Innovatie & Transformatie

    EZ ondersteunt 11 onderzoeksprojecten met 105 miljoen euro

    OpenAI gat in hand
    Data & AI

    Is OpenAI het gat in Microsofts hand?

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs