Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Klantvriendelijkheid e-commercie ondermaats

21 mei 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Deutsche Bank blijkt over ’s werelds beste site voor e-commercie te beschikken. Dat is althans de conclusie van de London School of Economics and Political Science.

Gesponsord door Novell onderzocht dit instituut hoe goed – of slecht – de e-commerce-faciliteiten van de honderd grootste Fortune 500-bedrijven zijn. Hierbij heeft men vooral gekeken vanuit het standpunt van de potentiële consument.
De resultaten van dit onderzoek – voluit2000 Worldwide Web 100 Survey geheten – zijn verrassend te noemen. Zo blijken drie van de vijf beste sites van Europese origine. Slechts één Amerikaanse website haalt de top vijf, een site van Walmart. De vijfde site is eigendom van Sony.
Van de tien beste commercie-sites ter wereld blijkt maar liefst de helft Europees te zijn. Nederlandse bedrijven ontbreken echter in de hoogste regionen van de ranglijst. Ahold is de hoogst genoteerde Nederlandse onderneming, maar komt pas op plaats 23 en dan nog vooral dankzij de Amerikaanse activiteiten van het supermarktconcern. ING neemt plaats 38 in. Philips komt niet verder dan plaats 63.
Bij de beoordeling is gekeken naar aspecten als de beschikbare informatie, de mogelijkheden om online aankopen te doen, de al dan niet logische structuur van de site en dergelijke. Ook is aandacht besteed aan de mogelijkheden om een verkeerd of bijvoorbeeld defect product te kunnen retourneren. Informatie hierover blijkt echter zeer schaars. Dit punt vormt in de ogen van de Londense onderzoekers dan ook een van de belangrijkste manco’s van veel e-commerce-sites. Het rapport is online beschikbaar via sponsor Novell op:http://www.novell.com/uk/company/2000www100.html.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs