Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Twijfels over ‘voorgelezen Internet’

28 mei 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Op stem gebaseerde Internet-portalen zijn een tamelijk nieuwe ontwikkeling op Internet. Deze portalen die via de telefoon te bereiken zijn, herkennen verbale opdrachten en beantwoorden met een computergegenereerde stem de vragen van gebruikers.

Het klinkt heel aardig, maar analisten vragen zich af of het toekomst heeft. In de branche zelf is men druk bezig met de ontwikkeling.
Een paar dozijn bedrijven houden zich inmiddels bezig met op stem gebaseerde informatieportalen. Het gaat dan om sites waar mobiele telefoongebruikers terecht kunnen voor nieuws, weersberichten, file-informatie en filmrecensies. Het idee is dat het gemakkelijker is voor mensen om webinhoud voorgelezen te krijgen, dan zelf met de Palm of de Pocket PC op zoek te gaan naar informatie.
Analisten menen dat de diensten die op stem gebaseerde portalen leveren alleen nuttig is voor mensen die zeer specifieke informatie nodig hebben (een goed restaurant binnen een kilometer van waar ze staan, bijvoorbeeld). Daardoor zal er te weinig klandizie worden gegenereerd om de dienst winstgevend te maken. Aan de andere kant, zo zeggen bedrijven in de branche, is er wel een groot potentieel publiek. Iedereen met een mobiele telefoon (of een vaste, hoewel dat minder zin heeft) kan een dergelijke portaal bereiken. Daarvoor is dus niet een dure Internet-telefoon of draagbare computer nodig. Slechts een gering percentage van de mobiele bellers hoeft gebruik te maken van de dienst om ze uit de rode cijfers te halen. Analisten moeten nog zien of ze dat lukt.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs