Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

IIB: ‘Klant staat nog te weinig centraal’

12 november 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Manuela Fun
Manuela Fun

"Online marketeers denken te veel vanuit de technologische mogelijkheden die Internet biedt en te weinig vanuit de consument."

Ronald Verschueren benadrukt dat de basisbeginselen van de marketing niet uit het oog mogen worden verloren. Hij is directeur en oprichter van e-business adviesbedrijf, Netmarketing.
"Uiting, frequentie en vertrouwen zijn hierbij heel belangrijk. Personalisatie is goed, maar men moet zich goed realiseren dat dit een afgeleide is van vertrouwen en gemak waar iedere klant behoefte aan heeft. Database gegevens van bezoekers geven hiervan nauwelijks een goed beeld. Het aantal bezoekers op een website kan wel worden gemeten, maar dat zegt niets over het aantal bezoekers dat daadwerkelijk op de site blijft."
"Iedereen die aan business-selling doet weet dat er extra onzekerheden spelen bij een klant. Wehkamp heeft op dit vlak al jaren ervaring en weet heel goed hoe het marketingplaatje eruit moet zien. Consumenten willen bijvoorbeeld weten of het door hun bestelde product wel aan komt en zo niet wat er dan gebeurt. Dit soort onzekere gevoelens moet je wegnemen, maar bijna niemand speelt hierop in."
"Tachtig procent van de transacties wordt door consumenten niet afgemaakt. Als je dit als bedrijf weet, zou je moeten proberen dit percentage naar beneden te halen. Wat veel bedrijven daarentegen doen is de overige twintig procent proberen te vergroten. Op die manier kun je de gebruiker niet goed leren kennen. De concurrent daarentegen misschien wel."
"Er is nog veel te weinig kennis wat betreft Internetmarketing en ook aan online retail-kennis ontbreekt het. Er zijn bijna geen sites die goed inspelen op de behoefte aan vertrouwen van de klant. Ik geef onmiddellijk toe dat Internet sowieso weinig zekerheid biedt wat betreft transacties en privacy, maar het dient toch wel te worden geoptimaliseerd", aldus Verschueren.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Nieuw Actieprogramma Duurzame Digitalisering

    Carrière

    Computable Awards: de hoogmis van de ict-sector

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs