Microsoft begeeft zich op crm-markt

Bedrijven als Siebel en Sap kunnen hun borst nat maken, nu bekend is geworden dat Microsoft ambitieuze plannen heeft voor de levering van crm-software.

's Werelds grootste softwareconcern is van plan de customer relationship management-software via zijn Great Plains-divisie tijdens het vierde kwartaal op de markt te brengen, aldus The Wall Street Journal. De crm-software komt zowel in een webversie als een conventioneel programma-pakket beschikbaar.
 
Analisten achten het niet ondenkbaar dat Microsoft in conflict komt met de grote crm-spelers, zoals Sap en Siebel. De laatste verkoopt nota bene via een samenwerkingsverband met Great Plains crm-software aan middelgrote bedrijven.
 
Maar Microsoft probeert een mogelijk uit de hand lopende rivaliteit zoveel mogelijk te ontzenuwen. Het softwareconcern wijst er daarbij op dat de doelgroep niet de grote zakelijke afnemers zijn (de markt waar Sap en Siebel zich voornamelijk op richten), maar de kleinzakelijke markt.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2002-02-26T00:00:00.000Z Marten Dijkstra
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.