Managed hosting door True

KPN treft regeling met adsl-klanten

 

KPN Telecom wil de klanten tegemoet komen die minder dan een jaar een adsl-abonnement hebben en er nu met de komende prijsverhoging vanaf willen.

Vorige week kondigde het telecombedrijf aan dat per 1 februari het adsl-tarief wordt verhoogd. Dat leidde tot een stroom van protesten van de klanten, de Consumentenbond en de Opta. Vanwege die protesten heeft KPN besloten om een deel van de klanten tegemoet te komen, maar de Consumentenbond noemt de voorgestelde regeling 'slapjes'. Zij vindt dat alle bestaande klanten gevrijwaard moeten blijven van een tariefsverhoging.
 
Overigens kondigt KPN Telecom tegelijk aan dat de upload-snelheid bij een Mxstream Basic-abonnement per 1 mei zal worden verhoogd naar 128 Kbit per seconde. Nu is die nog 64 Kbit per seconde.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/157496). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 

Reacties

Wie naait KPN nou echt? Uiteindelijk zichzelf.. toch?

Wat zeuren al die mensen nou? Wat maakt die 5� nu uit? Ik ben wel blij met die extra upload. Voordeel 1: met Maxstream je heb een vast IP adres. Voordeel 2: je mag een server draaien, en schijnbaar wil KPN dit graag, anders zou je die extra upload niet krijgen.

Ik woon in een dorp waar je eindelijk adsl verbinding hebt. Eindelijk dacht ik Maxstream te hebben, krijg je dit gezeik. moet ik omdat ik in een dorp met stadsrechten woont nu meer betalen? Hadden ze dit niet eerder kunnen bedenken? Van tevoren inschatten, misschien een agendapunt voor KPN?

Die paar euro interesseren me weinig. Echter de afgeknepen adsl mogelijkheden vind ik minder en de wijze waarop dit lomp wordt opgedrongen zal niet bevorderlijk zijn voor de klantenbinding. Laat KPN normale snelheden bieden (gelijk aan Cistron en consorten) dan mogen ze van mij die paar euro extra rustig rekenen. Laat de waar in ieder geval naar zijn geld zijn.
Sjon.

Er zijn maar twee dingen die scoren en dat is een Mobiele Telefoon en Cable Wanadoo
Ik zou zeggen KPN als je wilt overleven neem hier een voorbeeld aan en wordt eens Klantvriendelijk met je overdreven kosten .

Ik begrijp iets niet, Nederland met zijn Joop van den Ellende mentaliteit, weet toch dat ze keer op keer voor de gek gehouden worden.
Als "slimme" Nederlander ben ik een domme Belg geworden, ik surf al anderhalf jaar met een geweldige snelheid over het net voor nog geen � 37,00.
Het zal nog wel even duren voordat 16 miljoen "slimme Nederlanders" de intelligentie hebben van een domme Belg

Hey All,
Ten eerste is het een slechte zaak dat ze nu de prijsverhoging doorvoeren. OK ze draaien slecht, maar dit komt alleen maar door slechte investeringen. Ten tweede begrijp alle commotie niet, de mensen hebben al belachelijk veel betaald t.o.v. de kabel gebruikers. Denk maar eens aan de aansluit kosten voor Adsl t.o.v. de kabel aansluit kosten. dus de conclusie ten derde luid: Dump dat waardeloze Adsl en doe het lekker via de kabel. En als je toch bij Adsl blijft, dan ben je een dure internetter die misschien ietsjes sneller gaat dan een kabelaar.

Het zijn hun hele leven al de grootste oplichters geweest alles was in het begin (bijna) gratis nu moet je overal voor betalen om de oprotpremie van de top te kunnen bekostigen Voor mij alleen nog WANADOO.

Ik vind dat kpn zijn klanten helemaal niet tegemoet moet komen, laat ze maar lekker betalen.

Wat zit iedereen hier toch te zeuren??Iedereen weet dat KPN alleen voor de elite geschikt is, dus het was wel weer te verwachten dat het in de loop van de tijd duurder zou worden. En wie dat niet kan betalen gaat maar lekker naar: 'hello ch...." waar je voor 90 piek per maand een 'fantastische' snelheid van 0.1 kbp/s hebt!! Dit noem ik nou echt Hollands gekneuter, een geeltje meer of minder maakt helemaal niets uit, ga afwassen or get a real life!!

De Kpn is een Oplichter eerste Klas kijk maar naar je telefoonrekening je verbelt voor bijvoorbeeld 30 gulden in de twee maanden wat moet je betalen 120 gulden schande (lang leven de mobiele telefoon 50 gulden per maand en je mag 200 minuten bellen RA RA RA hoe kan dat dan KPN)

Heerlijke reactie Patrick.
Als jij nou even kan regelen met KPN dat ik hier in Montfoort MXStream kan krijgen dan mag KPN van mij die 5 Eurootjes extra er wel bij hebben.
Ben ik van mijn telefoontikken af en uiteindelijk en stuk goedkoper uit dan met mijn ISDN lijn op 64K met tikken.

Wat een eeuwig Nederlands gezeik hier weer over een paar centen die je toch niet mist. Get a life! Kun je de centen niet missen, ga dan niet het Net op.
KPN levert een geweldige service met MxStream, altijd stabiel, al een jaar lang, constante snelheid. Heel wat beter dan dat gesurf bij veel kabelaars. Van mij mogen ze er nog 5 euro bij doen, ik blijf bij MxStream.

Luid en duidelijk!!!
Zeg het abonnement op.
Aan mij verdienen ze niets meer, ik was KPN al 4 jaar geleden zat.
Ik heb mijn telefoonabonnement opgezegt doordat ik steeds maar weer hoge rekeningen
kreeg. Vraag je een gespecifieerde nota, kost dat je ook nog eens geld.
Alsof ze al niet genoeg op me verdienen. Ik heb nu kabel van Casema en dat
bevalt me prima, vaste kosten en een prima download snelheid.
Ik telefoneer ook alleen nog maar met mobiel en je veranderd je
belgedrag heel snel, omdat je weet dat dat iets duurder is.

Kpn gaat de tarieven verhogen, en daar krijgt men een hogere uploadsnelheid voor terug. Nou, bij mij is het andersom. Kabelfoon verlaagd zijn basisabonnement, maar de downloadsnelheden blijven gelijk (wel minder MB per maand). Aangezien deze snelheden (115kbit/40kbit) toch al niet erg hoog waren, is het eigenlijk wel terecht. Het grote voordeel van een goedkoop kabelabonnement (�20,-), is dat je toch 24 per dag online kan zijn. En wil je iets downloaden, laat je je computer toch wat langer aanstaan!
Het grote voordeel van een hogere uploadsnelheid is dat jezelf bij anderen (die ook een hogere upl hebben)sneller kunt downloaden, en anderen ook sneller van jou kunnen downloaden, mits de verbinding open staat.
Tegenwoordig gooit menigeen zijn ports dicht (firewalls) zodat niemand meer bij hun kan downloaden (vooral bij muziekbestanden erg irritant). Als dit een trend wordt pak je uiteindelijk alleen je zelf ermee. Heb je eindelijk snel internet, kan je nog niet (snel) downloaden. Aan de andere kant worden pagina's wel sneller geladen en voor streaming audio is het werelds.
Aan de ene kant wil je altijd sneller, maar wil je dat tegen elke prijs?
Ten slotte vraag ik mij af of adsl relatief niet onwijs duur is, je kan snel downloaden, maar het aantal uren dat het internet daadwerkelijk aanstaat wordt ook minder. Immers als je klaar bent kan ie uit. Dan wordt adsl met tikken aantrekkelijk :-)

De kpn is nog erger dan de grootste misdadiger. Ze denken ik pak wat ik pakken kan, want ze blijven toch wel, maar ik ga terug naar af en ik bel en internet niet meer via KPN.

Zouden ze anders gaan piepen als iedereen weigerde te betalen??

Ach de mens is en blijft een kudde dier dus die paar euro'tjes welja die betalen we gewoon.
Nou ik begrijp maar één ding en dat is kwaliteit is wel wat waard maar zo bijzonder is de kwaliteit van de Kpn niet dus "waarom" die prijsverhogingen? Zeker om weer een nieuwe baas snel te spekken.
Ach er wordt steeds weer een nieuw geniaal persoon (ahum) naar voren geschoven die het allemaal wel even zal re-organiseren. Ze stinken eigenlijk allemaal en dat zouden we ze met z'n alle eens goed duidelijk moeten maken door "allemaal" op te zeggen.
Maar zoals ik al eerder opperde, de mens is een kudde dier en volgt de stroming.
De consument is en blijft de baas "als we teminste een eenheid zouden vormen".
Maar dat is echt iets on-Nederlands. Het lijkt het Nederlands voetbal elftal wel een hoop bombarie maar weinig lol.
Ik dank u allen.

Het is jammer dat KPN dit beleid voert maar het is nog veel erger voor Planet en andere providers die krijgen de toorn over zich heen. Het bedrijf doet gewoon aan zelfdestructie. Ik denk dat ze eens bij Philips moeten kijken die een lading van die managers op straat heeft gegooid dat bespaart een hoop, maar ja de directie zijn ook een stelletje aasgieren en plukken het kaal tot op het bot (goude handdrukken en optieregelingen).
Tja en dan nog die Duitse gebakkenlucht. Wie moet dat betalen ,daar ken ik een liedje op. Nee jammer dat er zo wordt omgegaan met nieuwe technieken en de vooruitgang.
Bij de concurentie, ik heb al geinformeerd, schieten de wachttijden met weken omhoog. Eigenlijk toch eeuwig zonde dat zo'n bedrijf dit laat schieten, dan is er toch echt iets mis bij Kpn. Maar ik denk als ik van die massa-ontslagen bij Kpn hoor - en dat zijn hoofdzakelijk technici en geen managers - dat het ten dode is opgeschreven helaas!
Ik geloof ook dat eigelijk wij met ze allen de dupe worden van het gegraai en gepluk bij Kpn,
maar ook het internet dat aan een tweede jeugd begonnen is, plus alles wat er aan vast hangt.
Zonde! het kon zo mooi wezen.

Even een kleine reactie.
Ik heb zelf internet via @Home en dit bevalt mij uitstekend, downloads gaan altijd supersnel, ligt natuurlijk ook aan de server aan de andere kant. Onlangs is ook @Home met ongeveer �4,50 verhoogd, en dat pas na drie jaar lidmaatschap. Ook heb ik telefoon via de kabel en dit scheelt ook mij de helft van het geld per twee maanden, ook is het mij opgevallen dat wij nooit geen 0900 nummers meer op het factuur hebben staan, dit was bij KPN wel het geval terwijl wij die dus nooit bellen, heel apart hoor.
Verder wou ik nog even kwijt dat mensen met adsl geen 23% meer gaan betalen maar 46% aangezien xs4all zijn prijzen niet verhoogd, dat betekent dus dat dat geeltje rechtstreeks naar kpn gaat.

Met hetnet heeft KPN ook al de mensen genaaid die nog geen adsl of kabel hebben, geen voordeelnummer en 8,- per maand, dat is mooi 20% duurder voor de meesten.
Het zijn zakkenvullers, zakkenvullers.

De PTT zou eens op moeten houden met het promoten van diensten die ze niet eens overal kunnen bieden.
ADSL zou voor mij, zelfs met de soms te lage snelheid waar ik veel over lees al supersnel zijn.
Met een ISDN lijn van 64K zijn snelheden boven de 7.6 KByte/Sec vaak niet eens te halen, op 128K internetten heeft geen zin i.v.m. dubbele tikken en dubbel starttarief.
Kabel is waar ik woon helaas net als ADSL niet mogelijk. (lees niet rendabel)
Wanneer gaat de PTT juist die gemeenten die vrijwel altijd naast de pot piesen nu eens een alternatief
bieden in de vorm van een vast bedrag om te internetten maar dan zonder die telefoontikken.
Wie wil er nou niet 24 uur online 'kunnen' zijn, ik wel in ieder geval.

Ben ik van Wanadoo-kabel (die hadden een max van 256/64) naar adsl gegaan levert Wanadoo een kabel abonnement voor fl 99.17 met max down van 512 en up van 128, maar of je het haalt is natuurlijk een andere zaak.
over het algemeen is een hogere upstream wel een garantie dat het downloaden sneller gaat want jou computer vertelt steeds aan de computer waarvan je download en hoe ver je bent.

Alle prijzen in Nederland zijn te hoog, ten opzichte van andere landen .
Maar de mensen worden gewoon dom gehouden, terwijl de vette bazen zich volladen met ons geld.
Het enige wat zou helpen is meer concurrentie,eigenlijk zou iedereen kabel moeten hebben,en het zou in verhouding net zoveel mogen kosten als het drinkwater.

Autorijden kun je nooit vergelijken met internetten via ADSL, ok?!

Ik sluit me aan bij Michel M. iedereen zeurt maar over de prijzen echt typisch.. Als de benzineprijs omhoog gaat, dan gaat ook niet iedereen minder rijden!!!!
Dus get a life met je digitale achterstand!!!!

Wees blij dat we nog iets hebben hier in nederland, in andere landen hebben ze het niet of is het duurder..
dus niet zo zeuren over die paar eurotjes, ga maar minder auto rijden op zondag, dan heb je je geld al terug en kan ik tenminste doorrijden..
alvast bedankt

Tsja, zoiets was op zich wel te verwachten. Jammer dat het zo moet lopen en leuk dat de upload nu omhoog gaat, het zou leuker zijn geweest als de download een normale ADSL snelheid zou hebben gekregen (minimaal: 2048/512).
Ik had de keuze tussen Chello en Mxstream. Dan maar Mxstream, want chello was bij in de buurt al niet vooruit te branden, laat staan als ik het dan ook nog eens zou nemen. Een paar kleine installatieproblemen later was ik online (augustus 2001), sindsdien werkt het prima en heb ik nooit problemen gehad. Altijd stabiel minimaal 50KB download snelheid (afhankelijk van de server aan de andere kant). Niet SUPERsnel, maar wel altijd online en beter dan mijn 56k6 modempie.
Zodra XS4ALL echter het alternatief aanbiedt, ben ik weg bij KPN. Da's duidelijk.

Ik vind die kpn oplichters ik heb kabel en woon in Almere en over de snelheid heb ik niet te klagen een vast bedrag per maand voor 24 uur op het net dat is pas echt waar voor je geld en bovendien heb ik ook kabeltelefoon en mijn rekeningen zijn de helft goedkoper en ik bel net zoveel als voorheen wel vreemd hoor.

Sinds september 2000 heb ik ADSL basic. De Mxstream verbinding is absoluut stabiel en de enkele keer dat ik een beroep doe op mijn provider (Xs4all), word ik prompt geholpen. Dat vind ik veel belangrijker dan die paar euro extra per maand. Alle waar naar zijn geld!

doordat ik geen kabel hier heb,en sinds vorig jaar oktober adsl aan kon vragen,heb ik dat met beide handen aangegrepen,omdat ik vaak in de avond,op internet zit,op een site voor weduwe en weduwnaars,om kontakten te hebben,en te kunnen praten over problemen die voorkomen in mijn gezin,nu hoorde ik vorige week dus ook van de prijsverhogingen,en ik ben er erg boos over,heb voor de adsl moeten sparen,en dacht f,99.00 per maand is nog op te brengen,voor mij,en nu gooien ze na een paar maanden de prijzen opeens omhoog,vind het schandalig,voel me flink in de zeik genomen door de kpn,en zit nu echt in tweestrijd wat te doen?kan mijn abonoment opzeggen,maar dan ben ik ook mijn kontakten kwijt,en heb ik niets meer.niet dat de kpn daar wakker van zal liggen,dank je wel kpn.en die opmerking eerder,van het zijn maar een paar euro,s per maand waar we het over hebben,kan ik alleen maar op zeggen zijn voor mij veel euro,s in deze situatie waar ik in verkeer.

Toch maar een kabelmodem van Chello, dan weet je wat je per maand krijgt
een niet erg snelle verbinding, maar wel een rekening in tweevoud (2x A4tje)
in nog wel in kleur (wel erg veel oud papier).

Tja die procenten toch.
Het gaat om grofweg om 5 (Euro) per maand verhoging.
Dat wordt dan helaas een patatje minder, maar ik kan er nog niet echt van wakker liggen
Nee tactisch is het niet zo'n slimme zet om dit soort nieuws plompverloren over de muur te gooien.
Zie dit meer als voer voor psychologen.
Jelle

Kijk eerst genoeg klanten en dan de boel duurder maken. Eerst veel beloven en dan: "Ach ze hebben allemaal een computer en ze willen allemaal op het internet". Inderdaad dat willen we maar dan wel voor een prijs die een ieder kan betalen. Maar beste mensen waarom doen wij nu eens niet iets en zeggen we massaal ons contract op. Zowel van de telefoon als van het internet eens zien waar ze dan blijven. Alleen van de bedrijven kunnen ze niet bestaan dus zeg het massaal op.
Paulus

Die gasten hebben door wanbeleid een tekort en dat gaan ze dan weer verhalen bij de klant.
Sommige mensen zullen het een worst wezen wat er gebeurd maar toch vinden ze het prettig als er tegen die machtspositie iets wordt gedaan.
En dan zullen er straks wel weer bestuursleden uittreden met een gouden handdruk enzo dan hebben ze weer een reden om alles te verhogen.
Nee kpn (met kleine letters) de eer is weg die verdienen jullie niet meer en dat hoop ik ook zo te houden.
Ik zal er wel niets van snappen maar nood gedwongen zal ik wel moeten stoppen met adsl, jullie wens ik in geen geval een prettig nieuwjaar.

Uploadsnelheid verhogen als regeling... Dan haak je toch gelijk af! Dat kan je vergelijken als je een nieuwe keuken koopt en je gasfornuis begeeft het binnen een week, dat je dan een tosti-ijzer krijgt van je fabrikant... Kwestie geregeld, zo! Heeft u vrede mee?! Mooi geregeld denkt KPN!

Ach beste mensen. Je mag blij zijn dat ze de upload nog een beetje opkrikken, van 64 naar 128. Kijk daar heb ik als FAST-ADSL klant (die al behoorlijk betaald) iets aan. Maar goed, we krijgen nu wel een netwerk wat nooit meer plat gaat. (toch ?).. :)

Heel fijn dat die minukels hun falen op ons afwentelen... LAAT ZE EERST MAAR EENS HUN EIGEN ZAAKJES GOED OP ORDE HEBBEN!! Omdat zij economisch slecht draaien, en zij op dit gebied weinig tot geen concurrentie zijn, kunnen zij deze praktijken gewoon uitvoeren... Waar moet je heen?? Als zelfs OPTA e.d. er niets tegen kunnen doen, houdt het toch een keer op.

Naar de haaien met KPN, laat ze maar lekker worden overgenomen. Ze naaien je toch altijd een oor aan, is het niet met voicemail dan wel met adsl. Gelukkig heb ik kabel. Nergens last van

KPN naait ons als monopolist weer een oor aan. De voicemail en asdl zijn nu steeds genoemd. Laten we hopen dat het pilotproject van xs4all een succes wordt. Die gaat nu asdl via een concurrent bekijken.
XS4all blijft voorop lopen bij dit soort zaken en ik hoop dat ze uiteindelijk een beter alternatief kunnen bieden als wat KPN nu doet. Dit soort prijsstijgingen kan niemand voorzien en ik vind dat ze in ieder geval de mensen die korter dan een jaar een contract hebben moeten ontzien. Wij kunnen normaal gesproken ook niet zomaar binnen een jaar opzeggen, laten ze nu ook niet zomaar binnen een jaar de prijs verhogen.
Het zijn gewoon OPLICHTERS

Ik heb geen deal getroffen met KPN, ik heb niets aan uploadsnelheid. Waar mij omgaat is download snelheid
dus downstream basic moet worden 1024/256 en advance moet worden 2048/512 dat is een goede deal
kom op mensen laat je niet voor gek houden met upload van 64 naar 128 daar hebben wij niets aan

Beste Marcel, Jij weet natuurlijk donders goed dat het niet gaat over het al dan niet zelfstandig zijn van KPN. Voor de goede orde leg ik je in het kort nog even uit wat er aan de hand is. KPN heeft vorig jaar heel veel ADSL-klanten gekregen door de reclamecampagne die zij hebben gevoerd. Dat, nu er een zeer groot klanten zijn geworven, de tarieven met een belachelijk percentage werden verhoogd heeft niemand verwacht. Sterker nog als ik van te voren had geweten dat mij deze tariefsverhoging boven het hoofd hing had ik dit meegenomen in de keuze van snel internet. Kortom, wij als klant van KPN hoeven niet op te draaien voor een vorm van mismanagement bij KPN.

Robbie, Dat ligt waarschijnlijk niet aan de KPN maar dat kan bijv. aan de provider van de internet site waar je van wil downloaden, of aan de bandbreedte van andere schakels in je verbinding.

Kies je weloverwogen een jaar geleden voor ADSL omdat je niks met het gedrocht UPC te maken wilt hebben. Van de regen in de drup blijkt nu.
En om dan een hogere uploadsnelheid aan te bieden, daar heb ik niet zo veel aan. Geef dan maar hogere downloadsnelheid.
Wat kan een mens toch vaak genaaid worden.

Wat een gezeur allemaal over de KPN. ben eens trots op ons eigen nu nog zelfstandig telecom bedrijf, we willen allemaal weer voor een duppie op de eerste rang zitten en wel met de hoogst mogelijke kwaliteit. Als je nu in actie komt dan betaal je het eerste jaar inderdaad minder aan je ADSL aansluiting. met als gevolg dat KPN of over de kop gaat of overgenomen wordt. WAT DENKEN JULLIE DAT ER DAN GAAT GEBEUREN!!!!! Juist ja dan hoef je die kwaliteit die je gewent bent echt niet te verwachten. voor een tarief van 100 euro ipv 100 oude guldens. Een ander alternatief is weer gewoon met rooksignalen gaan werken.

Eindelijk dachten wij, na het gerommel en gerotzooi van onze plaatselijke kabelmaatschappij te hebben
ervaren, nu te maken te hebben met een degelijke, betrouwbare organisatie. Niks blijkt minder
waar, na amper 4 maanden na de overstap naar KPN moeten we een prijsverhoging van 23 procent slikken. Advies voor de concurentie : Geef de consument waar voor zijn geld en beloof geen
dingen die je niet waar kan maken op dat moment , ga niet plotsklaps ingrijpende veranderingen
aanbrengen in je voorwaarden/tarieven maar wees consistent. Dan kweek je goodwill , dan komt
de konsument naar u en hebben de rommelaars het nakijken.

Mijn reactie op dit bericht?
Persoonlijk vind in KPN één van de grote oplichters in deze maatschappij.
We kennen allemaal nog wel de introductie van de " gratis voicemail" dienst..
Toen veel van ons er eindelijk vertrouwd in raakten en er massaal gebruik van gingen maken
besloot KPN opeens dat het niet meer gratis kon blijven..
Nu flikken ze het weer " voor een vast bedrag per maand" eindeloos internetten, en nog snel ook!
alhoewel ik de snelheid ook al tegen vond vallen, gaan ze nu de maandelijkse kosten ook verhogen.
Dit vind ik echt onacceptabel, ze denken maar alles te kunnen beslissen.. eerst klanten trekken en daarna maar de prijzen omhoog gooien. BULLSHIT!
Als ze zogenaamd zo weinig geld hebben, laat ze maar op hun pleepapier besparen, in plaats van op de diensten die ze haar klanten belooft.
En als ze al vaker onderuit zijn gegaan door een foute inschatting van hun budget, moeten ze vooral bekendmaken dat weer eens zover is..
Als ze beter bezig waren geweest hadden ze het kostenplaatje vantevoren al kunnen inschatten, en niet als er al weet ik veel hoeveel gebruikers aan zijn gemeld, en de hoge aansluitkosten hebben betaald...
Wederom Onze Dank KPN :-P

Ik voel me gepakt door KPN. Dit bedrijf lokt je binnen om je vervolgens een poot uit te trekken. Niet alleen met adsl nu, maar ook met de voice-mail en de prepay kaarten die na een half jaar hun geldigheid verliezen en daarmee hun tegoed waarvoor je dus wel betaald hebt. Wat een onbeschaamde boodschap aan de consument: Ga maar meer bellen dan je nodig vindt anders verlies je je centjes!
Waarom mag je als klant niet beoordelen of je de winstmarges redelijk vindt?. KPN zegt dat de kosten hoog uitvallen t.o.v. de inkomsten door "hoge investeringen" maar geeft geen inzage in de cijfers. Het gekke is dat ik de KPN als echte monopolist een veel sympathieker bedrijf vond. Sinds KPNde grote wereld is ingetrokken maakt men klant noch aandeelhouder meer blij.
Dat is toch jammer als de concurrentie serieus wordt, dan is veel krediet verspeeld KPN!

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×