Managed hosting door True

Koopgedrag consument in één database

Het koopgedrag van vrijwel alle huishoudens in Nederland komt in een gigantische database te zitten. Het Centrum voor Consumenten Informatie (CCI) organiseert daartoe de grootste consumenten-enquête die ooit in Nederland is gehouden.

De resultaten hiervan vormen het begin van een reeks activiteiten in het kader van Database Driven Marketing-programma's.
Vorige week woensdag zijn de laatste twee miljoen mailings verzonden van in totaal vijf miljoen enquêtes. Doel is merkfabrikanten en andere aanbieders van consumentengoederen en diensten bij te staan in hun marketing. Na verwerking van de response moet een landelijk dekkende marketingdatabase ontstaan. Volgens CCI wordt de individuele consument voor het eerst op zo'n grote schaal gevraagd naar diens gebruik van produkten en diensten.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.