Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Duitsland bedient e-consument slecht

30 september 1999 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Duitsland loopt achter met de klantenservice wat betreft elektronische handel. Dit ondanks de tweede positie die het land inneemt op de wereldranglijst van grootste ‘e-handel’-markten, geteld naar aantal consumenten.

Deze achterstand is gesignaleerd en uitgesproken door Rainer Wiedmann, het nieuwe hoofd van de Duitse Multimedia Verein (DMMV). De topman is een week geleden benoemd en uit nu al scherpe kritiek. Duitse bedrijven moeten zichzelf eerst zien als dienstverleners, voordat zij online-zakenterrein kunnen veroveren.
"Duitsland kan technisch gezien prima oplossingen bieden en heeft marktleidende beveiligingsleverancier, maar ontbeert nog een goed begrip van de online-consument", verklaarde Wiedmann tegen nieuwsdienst Reuters.
Onderzoeken van consumentengroepen wijzen uit dat kopers naar Internet gelokt worden door het gemak van online-winkelen en de mogelijkheid van gepersonaliseerde aanbiedingen. Volgens de DMMV-directeur moeten Duitse bedrijven die factoren ter harte nemen om de strijd met internationale concurrenten aan te kunnen.
Wiedmann haalt een rapport van het Duitse onderzoeksbureau Gfk aan waaruit blijkt dat er van de 9,9 miljoen Duitsers met een Internet-aansluiting slechts 30 procent (ongeveer 3 miljoen gebruikers) in het afgelopen een online-aankoop hadden gedaan.
De DMMV wil ondernemingen aanmoedigen meer aandacht te besteden aan consumenten. Om dit doel te bereiken, biedt de multimedia-associatie bedrijven die lid zijn lezingen en marktinformatie over Internet-dienstverlening.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Teamvalue

    Partnerartikel
    Cloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een...

    Azure biedt organisaties schaalbaarheid, flexibiliteit en toegang tot een breed scala aan diensten. Toch zien veel organisaties hun kosten ongemerkt...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Wat maakt een bedrijf een échte High Performer?

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs